torsdag, april 15, 2010

Fortfarande torsdag

Familjen har gått och lagt sig och jag kommer snart göra det samma. Vi har ju varit ute hela dagen och då blir man riktigt trött. Idag har jag lyckats få lite solbränna, tänk att man redan börjar jobba på den ;) Inrednings partyt var mycket trevligt och givetvis hitta jag en del, men det kommer jag blogga om en annan dag.
När vi var ute satt Claris duktigt och lekte medan jag hängde upp tvätt, där efter blev det en promenad på egen hand i trädgården.

Vår lilla höna är lyckligt lottad på många sätt och likaså vi, hon får växa upp med mänskor runtomkring henne som älskar henne och hon får växa upp med djur runtomkring sig. Det är så roligt att se hur hon utvecklas, både gent emot oss och djuren. För några månader sedan var hon hårdhänt med hundarna, nu klappar hon stadigt men lugnare. Idag fick pappa Peter en puss, mycket avsiktligt tog hon bort nappen från munnen och gav honom en puss. För några månader sedan fick man nappen istället för pussen.
Clara busade med en av mormors valpar igår, valpen var så söt som kröp intill henne och viftade på svansen.

6 kommentarer:

Anna sa...

Ni ar en alldeles fantastisk underbar familj!!!

Men for arr bli det dara lilla extra mera lyckligt lottad, gradden pa nosen sa att saga tycker jag att ni ska forsoka komma hit och titta pa kangurus.

puss och kram

mormor Annika sa...

Vad hon växer det där lilla grynet , ser det nu på bilderna , men när jag har henne här är hon lilla bebisen ju ....och Anna ..du skulle ju ta med en känguru hem till mig :)

Anonym sa...

Va inne på länken till inredingspartyt du var på igår...fanns ju massa mysiga grejjor där.
Ja vi får va tacksamma att våra barn får en så härlig uppväxt med djur och natur. Tänk dom barnen som växer upp i en storstad och det enda de har att leka på är asfaltsplaner...nej tacka vet jag landet eller en småstad som Värnamo.
Måste också säga att valpen va ju helt ljuvligt söt....:) Tänk att min Doris har varit så liten för inte så länge sedan. Ha en härlig fredag. Kram Anna o Wille

Anna Söderberg sa...

Åååh det ser ju så mysigt ut och ni verkar vara en sån mysig famlj ju!!

Massa kramar

Daniela sa...

Hej, var in och skulle kolla din triss, men hamna bland dessa underbara bilder :) Kan inte låta bli att le när jag ser henne med valpen, helt bedårande :) Ps Trissen var också fin!

Jessica A sa...

Men så söta båda två!! Och gullig jacka o mössa.... är så kul nu när man kan börja med lite vårkläder ibland på eftermiddagarna när det är varmare!

Fast ibland tar jag på Judit så mycket att hon ser ut som en liten liten Michelin-gumma.

Kram