torsdag, april 23, 2009

Vecka 34

Då var det dags för magblogg igen, är faktiskt inte så många kvar nu. Tänk bara 6 veckor till.
Idag har jag varit hos barnmorskan, blodtrycket var super och magen växer som den ska. Hjärtljuden ligger på 138 i snitt så idag var det enligt teorin en pojke. Tror dock fortfarande att det är en lite Ellen eller Olivia i min mage, men det gör absolut inget om där ligger en Isac eller Elias. Vem vet det kanske blir nått helt annat namn när bebisen väl kommer (Macke-lelle?).
Bebisen väger nu ca 2350 gram och är ca 46 cm lång. Nu ökar den mellan 200-300 gram i veckan.



För övrigt har jag varit lite hängig denna veckan, näsan och ögonen har runnit som bara den och känns allmänt som att tåget har kört över mig. Vet inte om det är en förkylning eller om det kan vara lövsprickningen.
Peter är som sagt i fixar tagen, ni får se resultat senare.
Ska bli kul att se hur det kommer bli för hundarna när bebisen kommer, Ester vet vi ju att hon är världens snällaste och att hon älskar små barn, Chelsea kommer nog tycka det är jätte roligt med en liten kompis man kan leka med. Goa är dom i alla fall våra hundar.

3 kommentarer:

Skultorp... sa...

Nära nu!!!

Bra jobbat svägerskan... ;)

Sue sa...

Spännande!!!!!!!!!!!!!!!

DET BLIR EN TJEJA SÄGER JAG JU!!!!!!!!!!! hihi

Söt är du i alla fall stumpan.

Kramet

Malena sa...

Nämen det är ju en Elias!!! Jag bara känner det och nu visar hjärtljuden det också. Och när Elias väl är ute så ska jag säga "vad var det jag sa" flera gånger :-) OCH... Jag kommer kalla honom MackeLelle :-)

Kraaaaaaaaaaam!