tisdag, april 28, 2009

Projektet klart

Jaaa... då så. Då var nog detta klart det också. Bortsett från lite små-pill, fönsterbräde te.x så är vi nöjda. Innan vi vet kön så kan vi nog inte gå längre. Så matta, tavlor, lampor osv osv väntar vi med tillsvidare :)

Men det stora är i alla fall klart.

Det målas tak, än en gång för mig med defekt färgseende :) Men det gick bra.


Bara en vanlig "före" bild.


Jag i fullfärd med att förbereda fönsterbyte. Har ju lärt mig i stort sett alla steg nu, så det gör jag själv numera.


Men svärfar får ändå komma och fixa med finliret :)


Efteråt ser det ut så här.


Nytt fönster, nymålade väggar och en nytapetserad fondvägg.


Fondväggen har bl.a detta motivet.



Här kommer det sovas gott och mysas mycket.





Sedan måste jag ju tacka mitt allt, min aldeles egna motivator och YTTRE lugn. Elisabeth. När jag skulle tapetsera idag så var det nära att fondväggen helt enkelt skulle få rivas, för enkelthetens skull menar jag. Men Elisabeth bet ihop (Hon har ont nu, riktigt ont) och hjälpte mig att dels bli lugn och så tillförde hon kunskapen om hur luftbubblor osv försvinner. Det tackar jag för :)

Hon är min ;)

5 kommentarer:

Malena sa...

Ni är så fina och duktiga och rara att jag blir alldeles tårögd. Mackelelle kommer mysa med sina föräldrar (och även faster) där inne hur bra som helst! Jättefint rum!

Superfint och vad duktiga ni är på att vara
husägare :-)

Malena sa...

Fåret, lammet ? på tapeten är ju bara hur gulligt som helst!
(Jag lovar att inte berätta för Mackelelle hur många såna hans föräldrar åt våren/sommaren innan han föddes...)

Sue sa...

Hallegosingen så sött!!!!!
Där kommer bebben trivas som attan!!!

Ni är såååå duktiga ju!!!!

Många kramar till er!

Carin sa...

Superfint!
Kan bara hålla med bäbisens faster, man blir tårögd! Gulligt värre å varken killigt eller tjejigt!!

Må väl!

Lizette sa...

Dethär är ju hur söt som helst o en jättesöt tapet ni funnit =) Bebbisen kommer att bli väldigt nöjd o stolt över sina föräldrar..
Kramar