fredag, april 24, 2009

Fredag

Visst är det underbart, vädret är på topp och helgen har precis startat. Jag har varit ledig idag, har ju valt att inte jobba fulla veckor nu när det närmar sig. Så idag började jag dagen med att gå och få mig en avslappnande ansiktsbehandling på skinn hur skönt som helst. Tack snälla mamma det behövde jag. Har bokat in en tid i augusti så att jag blir uppfrechad till bröllopet.

Har försökt vara ute idag och fixa lite i trädgården, vi har sått i pallkragarna, sallad av olika sorter, dill, persilja, salladslök, vitlök ja lite av varje. Vi får se om det blir något. Vi har också passat på att klippa vara rosor, det är inte så lätt för mig att komma ner i den höjden men jag gör mitt bästa.



När vi fick reda på att vi skulle flytta hit för lite mer sedan tjatade jag konstant om att jag ville ha ett Japanskt körsbärsträd med fina rosa blommor. Jag behövde inte köpa något det står ett framför vårat hus och det blommar helt otroligt vackert. Gissa om jag blev glad när jag insåg att det var ett sådant.



Min kristallkrona, jag fick av mamma och pappa i 30års present är numera på plats. Jag gillar den jätte mycket. Blir ett jätte härligt ljus på kvällarna. Konstigt nog så är det en massa andra saker jag vill byta ut nu i det rummet. Typ allt, får nog ha lite is i magen, men sugen blir man.



Nu ska jag gå ut och hålla min blivande man sällskap medan han grillar. Ha en skön helg på er alla.

1 kommentar:

Sue sa...

Idag har det verkligen varit helt fantastikt väder!
Är ju inte hemma i helgen så jag saknar min trädgård något enormt!

Ville oxå pula lite idag.....

Imorgon åker vvi hem i allafall och på vägen hem ska vi hämta planteringsbordet!!!! Så skoj!

Ha en underbar kväll sötisar!

Kraaaaam!