tisdag, april 14, 2009

Projekt: Sallad kryddor och dylikt...

Då var jag igång igen, med god peppning från min bättre hälft anlagt våra pall kragar. Ja, man kan ju fixa ett eget land med hjälp av hel eller halv-palls kragar, fylla dessa med jord och näring och sedan är det bara att plantera. Vi gjorde ju så här till min (Peters) mamma på mors dag sist.



Med lite stenar osv fick jag rätt god fason på det, tycker jag själv i alla fall, jag är ju ingen stensättare om man säger så men god man försöker i alla fall :)
Har ingen "före" bild men det är på samma plats som min tunna och bettans spann stod innan.

Just nu ligger dessa med fönster över (Våra gamla som inte är slänga än) och "brinner" som det heter, jorden blandas och sätter sig. Detta ska så vara i två veckor sen ska vi plantera.

Fler bilder kommer.

4 kommentarer:

Sue sa...

Åååå vadd duktig du är!!!!!!
Många som använder pallkragar. Du har ju gjort det jätte fint ju!!!!! Bra idé med stenar runt om......

Hoppas att allt är väl med er alla!

Kramet!

Malena sa...

Superfint! Jag blir avundsjuk...

Anonym sa...

hej peter, vad roligt att hitta dej ( johanna skvallrade om er blogg ) grattis till er lilla familj jag önskar er all lycka!/ marlene

Sue sa...

Tack söta ni!"!!!!!

Lite party ikväll..... hi hi hi

Kram på er och hoppas allt är bra!

Kram