lördag, april 25, 2009

Lördag

Tänk att det bara fortsätter, detta ljuvliga väder. Och i morgon ska det tydligen bara bli ännu bättre. Dagen har gått åt till vårt lilla projekt. Jag har även varit iväg en sväng och införskaffat vattenspridare och slang, det är ju nämligen så att han jag bor ihop med har bestämt sig för att ha en grön gräsmatta som bestå av gräs. Just nu är den grön men består mest av mossa. Detta är en kamp jag inte tänker blanda mig in i, men jag tänker heller inte strida mot den. Under eftermiddagen har svärmor och svärfar varit här och bjudit oss på middag. Deras uteplats är skuggad på under större delen av dagen och de ville så gärna äta ute, så de tog med sig allt och kom hit. Det var super gott grillat kött och klyftpotatis, ni hör ju själva. De hade inte bara med sig mat utan också kläder till magen. Hur söta som helst. (Tack farmor och farfar.) Det är så mysigt med dessa små söta kläder man får in i sitt hem. Om ni inte förstått det så lever jag i den där härliga bubblan där allt är mysigt och man vill bara att den lila krabaten ska komma.



Nu säger jag God natt till er alla och sov så gott.

2 kommentarer:

Skultorp... sa...

Härlig läsning!

Brorsan...det finns en mossmatta här uppe...när du är klar med Er. ;)
Kul att di gamle kom upp med mat!
Fina kläder ni...eller magen fick!

Nära nu...UNDERBART!!!

Sue sa...

Jodå...jag förstår dig!!!! Lev i den bubblan så länge du kan för det är så mysigt....

Låter som en ljuvlig lördag!
Snart ska vi dra hem till kära småland!!!!
Nu längtar jag hem i massor!

Puss o kram