torsdag, februari 26, 2009

Vecka 26

Sådå, då var det dags igen. Ännu en vecka har gått och magen har växt ännu lite mera. Det går rätt fort i och för sig just nu, för magen alltså. Bettans kollegor har till och med, med glimten i ögat frågat om hon växer mer på helgen för det är en sån skillnad från Fredag till Måndagen efter :)

Tänkte bara ge lite perspektiv på hur det har utvecklats de senaste 10 veckorna. Det är en rätt påtaglig skillnad.
Bebisen är nu ca 35cm från hjässa till häl och väger ca 900g. Två tredjedelar av graviditeten har gått nu, som sagt det går riktigt fort. Med tur kan man nu höra bebisens hjärta när man lägger örat mot magen.

Vecka 16:

Vecka 26:

Vecka 16:

Vecka 26:


Det jag har märkt väldigt tydligt det är att hennes hormoner är i schack numera. Vet inte om jag nämde det förrut (troligen inte) men hennes humör var ju vääääldigt... "intressant" - minst sagt :D
Men idag är det mest hennes krämpor som är i vägen, sällan jag och det är ju tur. Dock är det inte kul att se... för man verkligen ser på henne hur ont det gör ibland. Men hon är stark min dam och minst lika envis som jag är så hon tar sig genom detta "with flying colours" som det så fint heter.

Imorgon Fredag ska jag betala tillbaka svärfar lite av alla dom timmarna han har + här för all hjälp med fönster osv, så det blir ut i skogen och fixa ved och allmänt röjjande. Kan bli riktigt trevligt om vädergudarna är med oss lite i alla fall :)

Ha det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har sagt det förr och säger det igen!!!

VACKRA BETTAN!!!!!!

Kraam

Anonym sa...

Härligt!!!