fredag, februari 20, 2009

Vecka 25

Nu tänkte blivande pappan göra en blogg om blivande mamman och vad som händer i allmänhet. Det var ju ett tag sen jag bloggade.

Veckorna går och magen växer, det börjar bli en riktigt gravid-mage nu tycker jag, putar ut sådär härligt. Kommer på mig själv att jag tycker om att klappa och hålla om magen. Är lite dålig på att prata med den dock men det tar sig. Har dock förmedlar det viktiga i livet som, Chelsea är den ända klubben, kom ihåg det när mamma skriker "liverpool liverpool liverpool", John Terry skola alltid hedras och Guus Hiddink kan sägas som Gud Hiddink utan att skämmas. (Fotboll, allt rörande mitt älskade Chelsea och dess nya tränare, jag är en nörd - jag vet)
Seriöst dock, det handlar ju om att min röst ska asocieras med något bra så att barnet även kan finna trygghet hos mig i början, så min röst får den höra... ska försöka hitta ett par lämpliga hörlurar modell större att sätta på magen och spela riktigt bra musik också :) (Nä pappa, inte KoRn, inte nu längre)
Min pappa brukar reta mig för min "fas" jag var i som tonåring. Då var nu-metal banden KoRn mina absoluta favoriter och jag var nära (kan jag erkänna här) att tatutera in deras "logga" under naveln en gång i tiden, men jag gjorde tack och lov inte det. Idag är det andra toner som får mig (sällan min sambo) att njuta, och framförallt många olika typer av musik. Rock, hiphop, soul, 50-60 tal osv, det mesta faktiskt.

Tänk att man kan vandra iväg från ämnet såpass va? Rubriken är vecka 25... vad har det med mina musik vanor att göra? va? :)

Hur som, min donna, blivande fru och tillika mamma till mitt kommande barn. Ser ut så här i vecka 25.



Bebisen kan nu ta tag om sina fötter och knyta nävarna. Medelkroppslängden är 33 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 800 gr.
Snart 1kg alltså, häftigt!

Vad sa Guus Hiddink på sin andra presskonferens för Chelsea?
Guus- Jag tycker dom skulle plantera potatis inne på Emirates Stadium (Arsenals hemma arena)
Press- ... jaha... varför?
Guus- Så att även Arsenal får chansen att lyfta något i år...

Humor! Jag menar, det där får gamle självgode José Mourinho att framstå som riktigt tråkig.

Aston Villa - Chelsea imorgon hos Syster yster med man, det kan bli precis hur bra som helst.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finfin mage, nu börjar det hända grejer där inne. 1 kg, tänk att den ska bli tre gånger så stor. GASH!

Go Makelele :-)

Anonym sa...

Härligt!!!

Den växer och frodas...gott att se!

Hoppas ni mår bra allesammans...

Anonym sa...

Söta Bettan!!!!

Nu jäklar fläskar magen på sig!!!! Vilken kuuuula!!!
Spännande!

Kramet!