söndag, februari 22, 2009

Söndag

Jahapp, då var ännu en vecka över och vi inväntar nästa. Det går väldigt fort just nu, känns dom den där bebben är på gång vilken dag som helst nästan :)

Det flyter på rätt bra för Bettan nu, även om det är vissa dagar då jag riktigt lider med henne. Hennes gravv-krämpor är lite som en jojo just nu, ena dagen kan hon säga att hon mår riktigt bra för att redan dagen därpå ha så ont så hon nästan gråter, men hon biter ihop mitt lilla hjärta.
Som blivande pappa är man ju rätt maktlös ändå... jag gör liksom det jag kan, försöker avlasta henne så ofta jag kan, massera hennes onda skuldra när det behövs osv... men Elisabeth är ändå Elisabeth... en myra skulle skämmas i hennes sällskap.
Idag fick fick hon för sig att baka och när Bettan bakar, då stannar varenda bagare upp ett slag, det lovar jag. Jag har liksom... svävat upp och ner för trappan här hemma (Jag har haft datorproblem, tidsödande att lösa) på dofter av nybakta frallor och kanelbullar. Jag vet att detta motsäger det jag skrev ovan om att jag hjälper så gott jag kan, men jag hade inte tillfört något mer än ett hinder att ta sig förbi när hon fixar och donar. Har precis ätit rykande färska frallor, med lite smör som smälter lite grann medans man brer på, och lite ost på det... Mummsfillibabba!

Detta...




... blev till detta.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Tokmaja! Var rädd om dig!

Anonym sa...

Herregud! Och du kallar mig manisk! Så dääär duktig är ju inte ens jag..... Fan, nu måste jag ju baka med ju! He he he he

Duktig hon är lilla Bettan!!!!!!

Kramet!!!!!