fredag, februari 27, 2009

Vår

Idag är det verkligen vår, solen skiner och fåglarna kvittrar, visst är det underbart. Slutade tidigt och åkte hem till mamma och pappa. Peter var redan på plats så jag kunde åka direkt efter jobbet. Pappa var och hämtade Peter tidigt idag på morgonen, han har stått och klyvt ved hela förmiddagen.
Ett tecken för mig att det är vår, är att djuren hemma hos mina föräldrar börjar få små barn. Har varit och kollat både på kalvarna som kom för några veckor sedan och på det första lammet som kom för några dagar sedan.


Kossorna Camilla och Vanja med sina kalvar


Maja fåret med sitt lilla lamm.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men lilla lammet, vad sött! Kalvarna har jag (väl) sett :-)

Ha en go helg godingar!
Kram!

Anonym sa...

Guuuud så sött!!!!!!

Jo jag undrar....Bettan! Vad tror du din mamma tar för en vit pall med koskinns klädnad? Rädd för att den blir dyr...
Kan du fråga henne?

Många Kramar!!!!!!!

Anonym sa...

Åh vad mysigt med alla djuren :o) Hoppas allt är bra med dig å bebben, du ser ut att må bra och magen är ju så gosig :o) Kanske skulle försöka planera in en kaffe (eller te) snart, var ju så länge sen vi träffades! Sköt om er Kram/ Vivvi