fredag, februari 13, 2009

Vecka 24

Idag har jag varit ledig, åkte till Jönköping med mamma. Känns som jag skriver i var och varannan blogg att jag har varit där. Men det är ju så kul att åka dit, man hittar ju alltid något att ta med sig hem. Kvällen kommer tillbringas i soffan. Är lite trött efter allt gående i affärer idag. Måste ju kolla på lets dance, till det blir det varma mackor.



Var hos barnmorskan igår och magen mättes till 27 cm, ligger två cm över medel, så det var helt ok. Vi fick lyssna på hjärtljudet, nu är jag ju ännu mer övertygad om att det är en flicka. Man brukar säga under 140 slag/min en pojke och över 140 slag/min en flicka. Vår bebis hade ett snitt på 152.
Förövrigt var allt bra och det känns ju skönt.
Medellängden på bebisen är nu 32 cm från hjässa till häl och medelvikten är 700g. Tänk att den typ ska bli 20 cm längre och väga 2800g till, då fattar man att det kommer bli tungt mot slutet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fotrfarande lika fin Bettan!

Ja jag säger ju att det är en FLICKA!

mysig Alla Hjärtans Dag på dig och Peter!
Mys idag och va rädda om varran!

Pusset!

Anonym sa...

Ja det blir nog tungt på slutet. Men det går ju an när man vet vad som komma skall! En Makelele :-)

Puss!