måndag, februari 23, 2009

9år...

Jaha... idag fyller jag år... 9 år som ni säger... eller 63 som jag säger. I 63 år har jag levt, kan ni fatta? ;)

Idag började min dag med att power-walka med husse och barn-barnet i en timma och en kvart, gick ända bort till värmeverket och härjade, det var riktigt roligt även om husse inte var jätte glad i vinden, stackarn har ju ingen päls, även om matte tycker att han har det :)
Jag lurade husse på vägen hem också, det var roligt. Husse gick som han brukar med mig och Chelsea på varsin sida om honom men jag lyckades helt utan att han märkte det, få loss halsbandet så jag fick promenera själv i min egna takt, gissa om det var kul att se husse sakta dra in kopplet med fingrarna och inse att det inte fanns något där, men jag han behövde bara vända sig om så var jag precis bakom... jag vet ju hur man ska gå :)



När vi kom hem sen så fick jag vila lite med Chelsea innan jag hade (motvilligt) fått tid hos frissan. Matte kom hem och nästan genast fick jag hoppa upp på trimbordet och få pedykyr och manikyr och ny frisyr, den där stig-helmer looken är ju lite pasé sägs det. Men det var riktigt gutt och jag somnade nästan till ibland.



Efter frissan så hade "farmor" Ewa kommit oanmäld och gissa vad, hon hade med sig present till mig... Ett riktigt gott ben som jag smaskade i mig direkt. Det tog ett tag men det var väldigt gott. Chelsea fick ett hon också och det var en succé även där.

Ikväll ska jag äta riktigt gott har Husse och Matte lovat samt så ska jag ta mig ett bubbelbad.

Tack för gratulationerna i gästboken, det värmer en dam som mig

Vacker tass

...

Rätt snygg för att vara 63... om jag får säga det själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ester, du är fortfarande en av Tages favorittjejer, trots att du är några år äldre än honom.. :) Grattis!

Anonym sa...

Så söt! 63 bast!!!!

Fy satan! ja jag vet...hundår!

Kramet!