tisdag, februari 10, 2009

Oh Happy day

För x-antal veckor sedan ringde jag för att kolla hur många dagar jag hade jobbat inom kommunen. När man jobbar inom kommunen ska man arbeta två år under en fem års period för att få en tillsvidare anställning. Svaret blev: Du har ju jobbat här sedan 2005 så du har jobbat totalt x-antal dagar men du får bara tillgodoräkna dig y-antal dagar. Väldigt luddigt och jag kännde att något måste vara fel, personen jag talade med ville inte prata om mina så kallade las dagar överhuvud taget. (Lite krångligt att förklara men men) Jag funderade ett tag och bestämmde mig för att ta kontakt med facket, jag betalar ju ändå pengar för att dom ska hjälpa mig.

Ringde mitt fackombud och hon tyckte min historia lät lite lustig hon med. Hon tog mina uppgifter och skulle kolla hur det låg till. Efter några dagar fick jag besked om att nått faktiskt var skummt och att hon skulle ta kontakt med kommunen. Jag tänkte det här kommer nog ta ett tag innan jag får reda på hur det går. Men idag precis innan jag skulle gå hem kollade jag min mobil, där var ett medelande från ett nummer jag inte hade.

Hej! Ville bara medela dig om att du har en tillsvidare anställning i kommunen sedan 2008-12-08 på 100%.
Vid detta laget ligger min haka på golvet och jag tänker hörde jag rätt eller är detta ett skämt. Ringde upp nummret och pratade med fackombudet och mycket riktigt jag har en tillsvidare anställning.
Nu har jag nog ringt till alla jag känner för att sprida min lycka, jag har firat med en semla och ingen är nog så lycklig som jag idag =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såååå skoj för dig!!!!!
Dubbel lycka i år för dig!

Kramet

Anonym sa...

FAn va gytt! Grattis!!