torsdag, november 17, 2011

BVC och lite till

Idag började dagen med BVC besök med båda barnen, Charlie gjorde rutin kontroll och Clara gjorde sin 2 och ett halvt års kontroll. Clara mättes och vägdes 92cm och 13kg, vi konstaterade att hon hade växt 10 cm på 8 månader. Inte konstigt att hon kan vakna och vara ledsen ibland, växtverk, jaaa.
Hon fick svara på frågor om färger, former och lite annat och allt gick galant. Under tiden roade Charlie sig med att krypa omkring på golvet och leka lite. Så då fick hon även se att han fixar det bra. Han mättes och vägde också 71cm och 9820g Det är ingen liten bit vi har, vi är absolut inte vana vid detta. Clara vägde nämligen lika mycket vid 15 månaders ålder. Det är så skönt att allt fungerar som det ska med barnen, det är ju aldrig en garanti och är allt då bra måste vi verkligen glädjas åt det.
Resten av dagen har vi tillbringat hemma hos mormor och morfar, vi har bakat lussebullar och lyssnat på julmusik såklart. Ätit god mat och gosat med mormors goa valpar, Clara älskar verkligen de här små ulltussarna. Hon busar med dem och fixar, tror nog att valparna sover lika gott som hon i natt. Charlie han har inte fattat det gosiga med dem än, han ska istället under söka vattenskålar och annat roligt. Lovar er att det händer inte bara en gång om dagen här hemma att han är i Chelseas mat eller vattenskål, kan inte fatta att det ska vara så roligt :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Fina fina barn <3<3<3

/Mallan

Elena sa...

Skönt att allt är som det ska:) Herregud vad mysigt med hundbebisar, vet en som verkligen skulle vilja hälsa på mormor Annika när hon får höra och se detta:) Puss

Mormor Annika sa...

Va bra att de gick igenom besiktningen små söta barnen .
Att valparna är vana vid barn råder ingen tvekan :)

Farmor sa...

Vilka små A-barn!! Rådde väl ingen tvekan om detta innan heller...
Så gosiga valpar, förstår mycket väl att hon vill vara med dom!
Kram på er

Anonym sa...

Oh vilka ljuvliga små valpar....förstår att Clara älskar att va och pussa och gosa med dom.

Skönt att allt gick bra på BVC, vi va där förra fredagen och allt gick bara för oss också. Han pratar ju massor men inte så mycket man förstår....men det va inget vi behövde att oroa sig för.

Trevlig helg!!
Kram kram
Anna o Wille

jessica a sa...

Haha, tror det är skillnad på pojkar o flickor!! Vide är oxå mycket större än Judit vid samma tid och ändå följer han medelkurvan. Men så äter han mer vid varje måltid också och man behöver inte truga precis...

Ha en bra helg,
kram j.

Sanna sa...

tack för ditt "mail". kändes så himla skönt att höra någon annan som varit med om samma att jag var tvungen att gråta en liten tår. detta har varit så himla jobbigt för mig men det känns som att ingen annan förstår eftersom de tycker att det ändå har blivit så mycket bättre (jag såg ut som ett monster precis när det hände). & det är klart att det blivit bättre men jag är ju inte alls samma som innan, mitt leende är helt snett & det känns som att jag aldrig någonsin kommer att få känna mig fin igen... & visst finns det värre saker men ändå.. det är tufft. jag tycker du ser så himla fin ut på bilderna jag ser här! & vilken underbar blogg & fina barn du har, kul att följa er litegrann! är också glad att du skrev att det inte blev sämre efter en till graviditet & förlossning. jag har knappt vågat tänka på hur det skulle gå om jag bestämde mig för en till, en läkare sa nämligen att risken ökar för att få tillbaks det.. så jag blev verkligen glad att läsa att det gick bra för dig! läkarna säger till mig att det kan bero på att det blev ett sådant tryck på mina nerver eftersom jag gick över tiden med tvillingar.. men det kan ju bero på massa annat också.. har du fått gå hos sjukghymnast & göra ansiktsgymnastik? till mig säger läkarna att det inte hjälper & att de inte vill låta mig gå... men jag ska absolut ta till mig av dina tips & öva miner där jag känner att det stramar.. hoppas ni har en härlig fredagskväll! kram

emma sa...

Hej Bettan!

Hur mår ni? Ni ser ut att ha de jättebra du & familjen din!

Vilken himla mysig dag ni verkar ha haft tillsammans med mormor & morfar! Bakat en massa gott : - ) Ska också baka i veckan. Behöver fylla på frysen : - )

Stora killen & stora tjejen minsann!! : - ) Härligt när dom växer som dom ska!
Ebbe vägde 9480 & mättes till 75 cm lång! De märks verkligen på kläderna då vi fått köpa en massa nya ; - ) O inte mej emot! Hehe!

Myspys att åka till Wapnö. Tänk attjag inte varit där trots att jag bott i Halmstad i så många år : - )


KRAMAKALAS

Ps. Jag ska göra som dej, gå in på timmar för att dryga ut föräldrarledigheten ; - ) Tack för tipset vännen!