onsdag, november 23, 2011

Adventsfix

Idag fortsätter fixandet inför advent och jul. Det blev en tur till blomsterlandet på förmiddagen och där efter en sväng till mamma och skogen. Vi tog en promenad ner till skogen och tog lite av vad skogen hade att erbjuda. Mamma var snäll och passade barnen medan jag band kransar, det var nog en win win situation för oss alla. Imorgon fortsätter jag med fixandet får se hur mycket som kommer fram, tror nog att det kommer fram en och annan tomte imorgon. Om inte för mig så för barnens skull :)

Krans med enris till min fina mormor. Vit hyacint, mossa från skogen, keramik detaljer köpta på julmarknad, kruka från blomsterlandet.

Årets dörr kransar går i rött, julens färg. Mamma har gjort super söta tomtar till blomsterarrangemang och såklart hamnade en av dem i min krans :)

8 kommentarer:

Jannie sa...

Så himla fint du har gjort!
men det är ju tjuvstart för tusan!; ) Här sitter jag o längtar o väntar tills på söndag o så har du redan fixat fint!
Kommer du hit o hjälper till??
KRAMAR

Fröken M sa...

Åh va fint !! Dörrkransarna var ju fantastiska ! Undrar om det funkar att hänga något liknande inomhus ( vi bor ju i lägenhet men jag vill ändå ha "riktiga" grejer - ingen plast !)...
Ha en riktigt bra dag ! kram

Lina sa...

Vad fina saker du gör! Jag önskar att jag kunde vara så pysslig :)

Mormor Annika sa...

Dom blev så jättefina !
Mysigt med advent :)

Farmor sa...

Jättefina grejer, tyvärr funkar det inte lika bra i ett trapphus.... dom stjäls eller kastas bort helt enkelt.
Här lyser alla fina ljusstakar ikväll, jättemysigt
Kram

Anonym sa...

Mysigt julpyssel =)
Charlie han växer så det knakar ser jag! Fina bilder på barnen som vanligt ;)

Kram Jonna

Anna S sa...

Vad piffig du är!
Gillar krukan med stjärnan och siffrorna. Den idén kanske jag snor :).

Kram o god natt

Li sa...

åh så mycket fint!!
Gillade verkligen utsmyckningen till amaryllisen! =)