söndag, juni 12, 2011

Charlies dop

Igår döptes vår lille Charlie och tre andra pojkar. Helt otroligt att dessa fyra pojkar var helt tysta under hela cermonin. När det var Charlies tur knäppte han sina händer och tittade på prästen medan han "hällde" vatten över honom.
Efter dopet bjöd vi på kak och tårtkalas. En riktigt lyckad tillställning och ett stort tack till min svägerska Katta som gjorde en fantastiskt god moccatårta, till min svärmor Ewa för ett otroligt stort arbete med att mangla och stryka alla dukarna och baka massa gott. Tacka sötaste syster för att du hjälpte till att baka goda kakor och mamma tack vare dig hade Charlie en underbart fin dopklänning att ha på sig och utan din hjälp hade nog inte jag heller haft nått på mig :) och en massa goda kakor han du att göra trotts att du sytt så mycket. För att inte glömma Elena och Moa som kom hit och hjälpte till en massa både med barnen och choklad bollarna. Ja, man kan ju undra om jag och Peter har haft något att göra när vi fått så mycket hjälp. Kan bara säga att utan er hjälp hade vi inte hunnit med hälften av det vi gjort. Så ett stort TACK för att ni hjälpte till att göra dagen så lyckad.
Ett stort tack till alla som har varit snälla och delat med sig av så många fina bilder, det är inte lätt att ta kort när man har fullt upp :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga fotokavalkad!!! Bra väder och god fika, mysigt umgänge och glada barn, blir väl inte bättre än så?
Fin bild på vår mormor och morfar, skicka gärna över den till mig!

Kram!
/Mallan

Anonym sa...

Vilka härliga bilder från ett lyckat dop! Vad roligt!
Kram Jonna

Li sa...

åh så härligt dopet verkar varit och så fint när alla räcker ut en hjälpande hand =)

farmor sa...

Jättefina bilder! Tack för en mycket trevlig lördag på alla sätt och vis.
Farmor och farfar

Elena sa...

Tack för fika å trevligt sällskap!! Härliga bilder:) Puss

Mormor Annika sa...

Tack själva och jag tycker ni jobbade på väldans bra ni också :)

Anonym sa...

Vilken härlig dopfest ni har haft vilket vi kan se av alla trevliga bilderna!

Vi hade gärna varit med om vi bara hade kunnat!

Moster och morbror (som saknades)