onsdag, juni 15, 2011

Är det jag som är känslig???

För en tid sen fick vi en jättefin bok till Clara. "Barnens första bok" en bok med rim, ramsor, sånger och sagor. Vi har dock inte börjat läsa den för ens nu. I boken finns sagor som alfons och Max. Men också denna sång. Är den verkligen lämplig som sång för barn? Nej du Benkt-Erik Hedin, det här var inga fina ord inte. Hade det varit jag som satt ihop denna förövrigt trevliga bok hade jag hoppade över denna text. Så till Siv och Malin som fått ihop detta, undrar jag hur ni tänkte. Eller är det Kanske bara jag som är känslig.

8 kommentarer:

Anonym sa...

MEN gode värld??? Du är inte för känslig, vad sjutton var det för sång? Är det sånt vi ska lära våra barn???

/Uppretad skolkurator

Anonym sa...

Ingen trevlig sång alls! Vare sig för barn eller vuxna! Då får vi vara känsliga ihop!/Jonna

Anonym sa...

Instämmer med den uppretade kuratorn!!
Det ska väl vara ett barn som uttrycker sin frustration mot sin mamma eller pappa, men nä det blev ju inte bra alls. Bort bort bort!!

/Känslig syv

Anna S sa...

Eeeeh WHAT!
Vi har den där boken men den där texten har jag helt missat. Eller så är den med i nyare utgåva.
Va f_n är det för text i en barnbok??? Skäms på förlaget!!

Li sa...

Nej. DU är inte känslig.
Jag tycker den är opassande...
Sen är det klart att man ska få vara arg, det kan jag väl sträcka mig till att hålla med om, och om inte annat så blev jag ARG eftersom den låten verkligen var dum ;)

Elena sa...

Den sången sjunger jag för mina barn varje kväll...Då somnar dom arga åh det är precis vad jag vill....;)

Elena sa...

Tycker att jag är ganska rolig, men måste väl ändå skriva att jag skojar, för dem som inte känner mig kanske skulle gå upp i taket...ja, kanske de som känner mig me;) Nä håller med alla, den är HEMSK!!!!! PusssPuss

Farmor sa...

Nä, den är verkligen inte lämplig.....
Man undrar ju dock hur den har hamnat i denna lilla trevliga bok....vem har bestämt det???
Kram lilla ekot!! Nu undrar alla varför jag skriver så...,ja det får ni faktiskt undra
Kram älsklingar