fredag, mars 13, 2009

"Du ska blogga ikväll"

Japp, det ska jag göra. Det är ju inte jag (Peter) som bloggar sådär "jätte ofta" nu för tiden. Så jag tänkte bara göra en blogg om allt och inget. Får se hur det blir. Jag brukar aldrig läsa igenom det jag skrivit utan jag bara kör på och skriver ner det som tänks och trycker sedan på "Publicera", detta kan leda till att man missar stavfel etc men det är väll charmigt?

Jag ska bli pappa... jag VET, jag säger det ofta men det är liksom ett vanligt förekommande ämne i min hjärna. Jag ska: Byta blöjor, skratta, leka, byta blöjor, pussa Elisabeth, blogga, byta blöjor, fotografera, byta blöjor, byta kläder, pussa Elisabeth, byta blöjor...
Skämt och sido, det är inte riktigt så dom det kan tänkas se ut att det ända jag ser är blöjbyten men det är komiskt att jag ALDRIG har bytt en blöja, inte ens en kissblöja. Men jag lär ju få en intensivkurs i det så. Makelele mår förövrigt bra och jag känner sparkar dagligen och det är ju trevligt.

Sparkar, spark, sparka en boll, sparka en fotboll - Fotboll - Chelsea!
Hänger ni med? Jag bloggade ju en snabbis om Herr GUD (Guus) Hiddink som leder mitt älskade lag till framgångar och detta har lett till att vi mycket rättfärdigat har tagit tillbaka andra platsen från LiverFOOL (Mallan ;) ). United lär ju vinna Premier League men vi tar en titel i år, det är jag säker på... Kim ihåg var ni hörde det först...

Chelsea, Fotboll, Tips, Stryktips, Vinst - Spel - Lotto - Tur?
Jag och Bettan har börjat spela... eller börjat spela och börjat spela, vi har skapat en Lotto rad som ska följa oss från och med nu (är tanken). 7 för oss väldigt viktiga nummer som kanske kan bringa glädje, vi får se. Komiskt att jag som ända kan få ut väldigt mycket av spel som te.x Stryktipset som JAG har kontroll på, dvs det JAG tror ska bli det som är rätt, väljer att spela ett spel som Lotto där man inte kan påverka ett endaste litet dugg... Jag har ju och andra sidan aldrig "hovat in" några pengar på allt annat som då ska baseras på min skicklighet... Hmmm... kanske inte ska lyfta fram det som något jag är stolt över.

Tur, Bettan, Bettans mamma och pappa, Häradsö - Landet - Djur - Kor!
Haha, jag har alltid haft en liten (Liten... ?) rädsla för just "bonde djur". För att förklara det bättre så för te.x Kor, Hästar, får och liknande harmlösa djur, jag har alltid fått för mig att det ända dom vill är att stånga eller sparka mig... Idag var jag ute och hjälpte svärfar med att fixa vedlagret igen och fick även hjälpa till lite inne i laggårn, där det nu som Bettan tidigare har bloggat om finns "djur bebisar". Lamm och kalvar och i synnerhet EN kalv som svärfar har berättat är lite speciell. Lite speciell är en underdrift, det är en hund i kokläder. Jag stod och pratade när kalven kommer fram och ställer sig framför och på riktigt vill att jag ska klia den. Precis som Ester och Chelsea gör, och jag kliade på precis som jag kliar dom, runt öronen, över halsen och på skallen... och kalven bara njöt och slutade så buffade den till på handen, precis som Ester och Chelsea gör så att jag skulle börja klia igen. Tänk att JAG, idag klappar, kliar och så vidare, dessa tidigare "livsfarliga djuren". Personlig Utveckling har fått ett ansikte!

Villa syndromet, känner ni till det förresten? "Gör en, gör alla"
Klipper någon gräset dröjer det inte länge förrens det klipps på de flesta tomterna. Jag bestämde mig för att klippa ner vårat äppelträd pga att det är illa skött och knappt ger någon frukt så, jag tog bort ALLT i grenväg (Inte de stora givetvis) i stort sett bortsett från själva stammen så att säga. Vi får se hur det tar sig och börja om från början så kanske vi har frukt nästa år igen. Hur som helst, nu har tre stycken på gatan helt plötsligt börjat klippa ner dom också. Haha, så komiskt egentligen. Än mer att jag skulle vara först "på ´ett"

Jaha... sådär kan det bli när man bara skriver. Säkert väldigt luddigt och ogenomtänkt. Bara för att bryta bort från att text, en bild. En bild från det året vi träffades. Så här såg vi ut - DÅ.
Största skillnaden är magen säger ni?



Inte! säger jag, Då tycke jag om henne - Idag älskar jag henne och avgudar marken hon går på.

Mitt allt. Min B.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En del måste ju kommenteras i detta inlägg... Vilken bild, vad unga ni ser ut! Och fina :-)
Blöjor ja, du kommer fixa det galant och MackeLelle kommer vara så nöjd med sin pappa!!!

Och fotboll ja, i morgon ska du se när Ronaldo och de andra åker dit. The Reds kommer sopa banan med Man U och vi kommer också ta en titel i år. Kanske två med tanke på hur vi skickade upp spanjackerna på läktaren sist!!! Kom ihåg var du hörde _detta_ först...

Love you and B and MackeLelle!!!!!
/Mallan Brallan Trazansson

Anonym sa...

Härlig läsning min käre bror!!!

Du kommer bli kanon som pappa...det VET jag.

Vad avser din okunskap i fotboll så är det bara tragiskt att läsa...

Anonym sa...

Oj det var ett långt inlägg!
Att du ÄLSKAR Bettan och fotboll kan man ju inte undgå att förstå hi hi....

Peter....du vet att du MÅSTE dela Bettan med bebisen sen va......?

Kramet till er båda 2!