tisdag, oktober 02, 2012

Vad är oddsen på det???

Här råder fortfarande sjukstuga och att man kan ha två sjuka barn samtidigt är absolut inget konstigt. Men då brukar de ju i alla fall ha samma sjukdom. Claras utslag har blivit så mycket bättre, snuvan och hostan är tyvärr kvar men inatt har hon i alla fall fått sova hela natten. Men som vanligt betyder ju inte det att hennes mamma och pappa får sova. Inatt vaknade vi utav att Charlie grät helt hysteriskt. Peter sprang in till honom och där satt en liten kille som hade kräkts. Peter tog hand om sängen och jag tog med mig Charlie för att duscha av den lille stackaren. Inte varje natt man duschar barnen klockan 03 men inatt gjorde jag det. Resten av natten sov han inne hos oss och inget mer kräk. Men under morgonen har det både fyllts blöjor och kräkts mer så grattis till oss vi har kräksjukan i huset, tjoho! Ni hör min ironi hoppas jag ;)
Det finns två åkommor som får mig att bli helt "psykisk" Det ena är löss, så fort någon pratar om det så kliar det i hela huvudet. Det andra är kräksjukan, bara någon pratar om det så får jag en klump i halsen. Så gissa om jag mår illa... Nu är det bara att vänta och se vad det är tar vägen. Kommer hela familjen drabbas av detta eller vågar vi hoppas på att vi andra slipper. Det är väl helt enkelt bara att vänta och se, hua. Det konstiga i allt är att han inte har träffat någon als typ så vart kommer detta ifrån???
Så nu sitter jag här min första vab dag i livet med två små sjuklingar.

Blek och trött, stackars liten 
Munnen full av clementiner i hopp om att bli frisk från förkylning och hosta, tänk om hon nu får magsjukan också 

6 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Pigga på er goingar !!!

Anonym sa...

Jag håller helt med dig kräksjukan och löss blir man tokig av BLÄÄ.
Hoppas Charlie snart är pigg och att ni andra klara er.

Maria Sol och Pixi

Frida sa...

Det fins en sjuka där jag tar alla VAB-dagar och det är kräksjukan! Det vill jag inte ta med mig till jobbet! Tänk när alla pensionärerna får det! URK!

joewa sa...

Men usch och fy!!
Ni får ju snabba på att bli friska, annars blir det inga kalas till helgen........
Vinterkräk är ju inget som man vill ha!
Stackars lille Charlie.
Hoppas alla mår bra framåt dan!
Kram

Farmor Ewa sa...

Det var jag som skrev det inlägget!

Tessan sa...

sänder en hälsning här! kommer vänta lite med mina besök.