söndag, oktober 21, 2012

Igår, Cafe Killeröd

Igår gjorde vi en utflykt som kommer ligga i vårt minne länge, länge. Så otroligt mysigt. Vi åkte ner till min bror och hans familj, de bjöd på god lunch när vi kom. Bror och Katta hade planerat utflykt till hemlig plats, så efter lunchen satte vi oss i bilarna och fortsatte ännu mer söder ut. Bara bilfärden i den halländska landsbygden är ju en trevlig syn. In mot Båstad och upp på hallandsåsen, när man åker där är vyn helt magisk så här på hösten med alla fina färger. Bilen stannade och då var vi 150 meter över havet, Cafe Killeröd låg framför oss. Utsikten var helt otrolig trotts lite dis. Vi beskådade den vackra utsikten en stund innan vi gick in för att äta den godaste fikan jag någonsin ätit. Jag åt tryffeltårta och jag lovar jag har aldrig ätit något så himmelskt, smakade även på Peters äppelmarängtårta och den var helt otrolig den med. Detta var den första gången, men absolut inte den sista gången vi besöker denna underbara plats. På vägen hem stannade vi till och köpte en pumpa som ska pryda vår trappa ute. Hemma hos bror igen var det dags att mata alla djuren och barnen hjälpte såklart till Clara tyckte bäst om att åka fyrhjuling till grisarna och Charlie uppskattade traktor färden till kossorna bäst. Morbror Totte hade aldrig sett Charlie så lugn som när han var i traktorn, man kan lätt säga att han trivs bra där. Innan vi åkte hem blev det smaskig kvällsmat, hemmagjord pizza. Vilken fantastisk lördag vi hade. Tack bästa Totte, Katta, Ella och Alma.
Utsikten utanför Cafe Killeröd

Bästa fikan ever

Här var det livat vill jag lova :)

3 kommentarer:

Farmor Ewa sa...

Underbara bilder!

Mormor Annika sa...

Tror jag de att ni haft en fin dag
kusiner,fika,fyrhjuling och traktor , kan det bli bättre :)

Anonym sa...

Vilken pärla dit måste vi åka! Nya fikaställen är ju alltid bra.

Maria Sol och Pixi