onsdag, oktober 03, 2012

En liten stund av tystnad


Eller nästan i alla fall. Båda barnen har precis somnat, diskmaskinen hörs såklart lite. Och den stackars förkylda Claran ligger bredvid mig i soffan och snarkar så helt tyst är det inte. Men det är i alla fall en lugn stund ;) Det är inte helt enkelt att tillfredsställa sjuklingarnas behov, de vill liksom lite olika. Får Charlie som fortfarande är rät dålig, stackaren kräktes på morgonen idag igen. Får han bestämma så sitter jag med honom i knäet hela dagen och bara myser. Får Clara som faktiskt börjar bli sitt vanliga jag igen bestämma, så ska det spelas spel, ritas, målas, lekas och helst av allt ska vi ju klä på stackars magsjuka Charlie och gå ut. Nja helt enkelt är det inte med två barn som vill olika saker. Hon och jag få gå ut en stund i eftermiddag när Peter kommit hem. Men sen emellan åt så är allt frid och fröjd. Detta händer då clara inte orkar hitta på något och vill sitta och mysa med sin lillebror. Men när man börjar bli frisk är dom tillfällena inte så många :) Så nu ska jag göra mig en kopp te och njuta av att det är lite tyst och lugnt i huset :)

Måste komma iväg och fixa minneskort till min kamera. Mitt har gått sönder och kameran fattas mig verkligen. Men ni får hålla till god med mina mobilbilder. Hoppas det är okej :) Här kommer bilder på syskonen från förmiddagen. Observera att det här är allt annat än en mode blogg, Charlie går fortfarande omkring i blöja och pyjamaströja kl 14 och kommer garanterat göra det resten av dagen :) Clara har klätt sig helt själv idag. Hon kom in och väckte mig idag och vände lika fort för hon skulle klä på sig, så idag har vi en färgsprakande tjej här hemma. Gör mig absolut ingenting, hon underlättade morgonen för sin mamma och hon är både fin och duktig, mitt lilla hjärta :)


BTW om någon är sugen på att följa mig/oss på instagram så söker ni efter bettann79 :)

3 kommentarer:

farmor Ewa sa...

Nu håller vi alla tummar att ni är friska imorgon!!
Kram på er godingar

Lizette sa...

är man lite krasslig så får man gå med pjamas med om man vill hela dagen...Kramar till er alla..

Mormor Annika sa...

Sötnosar :)