måndag, oktober 15, 2012

Höst

Nu är vi verkligen mitt i hösten med allt vad det innebär... Ute regnar det och blåser hela tiden, det har såklart sin charm med att man kan kura ner sig under filten med en kopp te och tända ljus. Men det har också en baksida, alla dessa sjukdomar, här löser vi verkligen av varandra med att vara hängiga. Vi kanske inte bara kan skylla på hösten, både jag och Clara är ju på förskola, vilket innebär att vi båda är rätt utsatta. Clara har nog hostat och haft snuva sen hon började, men är relativt pigg ändå. Jag har haft en rejäl förlylning och nu lagom till att man vågar säga att man klarade sig undan magsjukan så blir jag såklart förkyld, igen. Hade absolut ingen röst idag på morgonen när telefonen ringde, som tur är är det ju alltid de första timmarna på morgonen som är värst. Jag får väl ta igen alla sjukdomar nu, jag som typ inte varit sjuk på typ tre år. Jaja det är bara att intala sig att det går över fort, barnen vill ju inte ha en sjuk, tråkig mamma och imorgon är det jobb, så det är bara att preparera sig med nässpray, halstabletter, te och lite alvedon.
Så även om jag känner mig "lite" hängig har jag och barnen spenderat förmiddagen ute, ränsat lite i landet och planterat vårlökar och självklart plaskades det i vattenpölarna :)
Ute i regnet med familjen 
Gjorde en höstkrans igår som pryder dörren, får nog göra en till andra dörren ikväll. Lönnlöv är liksom ingen bristvara på vår gräsmatta just nu ;)

4 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Så fina de är alla tre :)
Och dörrkransen blev ju jättebra !

farmor Ewa sa...

Tänk att det kan bli så vackert med lönnlöv!! Duktiga Bettan!
Liten fin familj i regnet!
Krya nu på er! Vi är också snuviga och hängiga....

Mormor Annika sa...

Tänk så bra att kunna använda löven till sånt fint :)

Anonym sa...

kan du inte lägga upp bild för bild hur du gör =) vill göra en sån =)

Kram HAnna