onsdag, oktober 24, 2012

Mitten på veckan

Då var halva veckan redan gjord, behöver jag skriva att den gått fort. Denna veckan har jag varit otroligt trött, måste vara sviterna från förra veckans förkylning. Blir dock inte av med den mycket obehagliga hostan. Om det är någon som har nått bra husmorstips mot hosta så vet ni vart ni kan lämna det ;)
Trots hosta och trötthet har dagen varit bra, en bra dag på jobbet som följdes av en bra dag här hemma. När jag kom hem fick jag blomsterbud, en vacker höstbukett från min snälla make. Den pryder bordet i vardagsrummet och jag blir så glad när jag ser den, tack fina maken. Barnen och jag kom hem, struntade i alla måsten med mat och allt vad det heter och bara busade. Middagen lagades tillsammans när Peter kom hem och där efter har vi bara tagit det lugnt och kommer fortsätta så. Hoppas du som läser har haft en bra dag idag.
Hade en fotostund med liten, han är inte alltid så lätt att få på bild det är mer spännande att få se vad som händer bakom kameran. Han visar också att han är mycket bra på att spexa han med, han har ju sett sin syster ;)
Clara hjälpte pappa att skala potatis idag och var riktigt imponerad av hur stora dom vart. Jag och Charlie höll då att fota och såklart skulle vi ju fota Clara och henne. Klart att denna potatis ska dokumenteras och förevigas ;)
Min vackra bukett som mötte mig när jag kom hem, tack älskling 

5 kommentarer:

Rantamor sa...

Oj vilken finfin höstbukett du fått, du har en man som förstår sig på att överraska, helt klart.

Och lille killen blir bara allt mera söt och lik sin storasyster.
Sötnosarna.

Rantamorkramen.

Mormor Annika sa...

Finfina blommor :)
Goa barnbarn !!!

farmor Ewa sa...

Vilken fin bukett!
Hans pappa borde ta efter såna trevliga initiativ......
Goaste ungar

Lina sa...

Charlie har verkligen blivit stor! Han är lika söt som sin syster :)) Roligt att få blommor!

Frida sa...

FIna blommor!
Fick lite husmorstips när jag var hostig..
Tugga persilja eller gul lök. Testade tyvärr inget av dem så jag vet inte om de fungerar :)