fredag, mars 09, 2012

Städar

I vanliga fall brukar jag städa inför helgen på torsdags kvällen, när Peter är hemma. Men igår råkade jag somna när jag nattade Clara. Det var absolut inga problem att kliva upp 06 idag. Sotarn skulle nämligen komma och Peter skulle till jobbet tidigt. Där av blir det städning idag tillsammans med två mycket duktiga hjälpredor.

Är det lätt att hålla reda på dessa två hjälpredor???

Nä, kanske inte alltid. Lyssna på den passande låten i bakgrunden och gissa vem den skyldige är :) Här gråter vi inte över spillt skurvatten inte. Det är tur att de har en mamma med en ängels tålamod ;)

5 kommentarer:

Peter sa...

Men söta ni! :) Fantastiska små hjälpredor vi har ;)

Rantamor sa...

Klart att du behöver städhjälp kanske jag skulle anlita dom jag med borde ha torkat lite golv jag med och vem skulle kunna motstå dessa två härliga ungar...
inte jag... hahahaha...

Ha en trevlig helg.

Li sa...

hihi, den bästa hjälpen =)
Jag kanske skulle bli inspirerad av dig och bestämma en dag i veckan då jag ska städa också, det var alldeles förlängesen som jag städade här hemma nu!
hoppas ni får en härlig helg!

farmor sa...

Ja du, mamma lilla, härligt att du ser det från den kreativa sidan. Antagligen kommer dom små barnen att tycka att städning är en fröjd även när dom blir vuxna!
Tänk vad rent och fint ni har det nu när vi kommer om en stund.....
Kram

Mormor Annika sa...

Bästa hjälpredorna :)