onsdag, mars 07, 2012

Sötaste burken

En av Claras favorit sysselsättningar är att rita. Hon sitter mer än gärna vid köksbordet och ritar medan jag lagar mat. Bäst av allt är nog när vi ritar tillsammans. Hon bestämmer vad "vi" ska rita och så ritar jag (så gott jag kan).
När vi var på besök hos min mormor för ett tag sen, frågade hon Clara om hon gillar att rita. Svaret var så klart ja. Clara fick den dagen med sig en av de sötaste burkarna jag har sett. För mig har den många minnen. Det är nämligen så att även jag har ritat med kritorna i den söta lilla burken. När det ska ritas nu, är det med kritorna från burken.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin burk! O så kul med lite nostalgi! :)

Anna S sa...

Det är så kul när saker "går" igen :).
Rita är verkligen kul!
Kram

Helen.HUSnrNIO sa...

Oj vilken nostalgitripp:-)
Underbart att din dotter munkar den burken ju och fin var den också!

Farmor sa...

Riktigt fin liten burk!
Hon är så duktig på att måla, även mamma!

Mormor Annika sa...

Fint barn o fin burk :)

Fröken M sa...

Tack vännen - det kan inte bli annat än en bättre dag idag ;)
vilken fin burk ! Jag älskar "gamla" plåtburkar, men mina förvaras i köksskåpen med mjöl, socker och annat !
KRAM