tisdag, mars 13, 2012

Att lära sig cykla

Nu när våren knackar på dörren finns det vissa saker som behövs göras. Det ska fixas i trädgården, trädska beskäras, land ska rensas, ja ni förstår. Men det finns även andra saker som blir aktuella. Pulkorna är idag intagna, vi chansar på att den säsongen är över och nu kom istället trehjulingen fram. Vår dotter är skeptisk till att använda den. Förra året var hon helt ointresserad av den. Gillade mest att plocka blommor och lägga i korgen än att försöka sig på att cykla på den. Mot villigt gjorde hon ett försök idag. Det gick ganska bra när hon fick hjälp men puttade inte jag henne försvann lusten fort. Jag tror nog i alla falla att innan sommar är slut kan vår lilla tjej cykla.
Okej jag kan väl testa
Jo mamma det går rätt bra det här
Hur ska jag ta mig hem nu då???
Heja syrran du klarar det

6 kommentarer:

Farmor sa...

Heja Clara, det där med cyckling kommer du att fixa!
Det är jag helt säker på, innan sommaren kommer så skjutsar du säkert lillebror där bak...
Kram på er alla godingar

Anna S sa...

Först och främst måste jag ju säga grattis till Charlie som blev stora killen här om dagen - GRATTIS Charlie!!

Som vanligt har du tagit vackra bilder på barnen!
Clara kommer säkert cykla snart.
Jag ska nog köpa en variant på en 3-hjuling idag. Jag hittade en begagnad (oanvänd) på en köp och sälj sida på Facebook. PErfekt :).

Ha en fin dag!
Kram

Fröken M sa...

Hejja Clara ! Snart kommer hon säkert tycka det är jätte kul att cykla !
Vigga har en trehjuling som han åker runt på här hemma - Inomhus, och hej va det går ;)
Ha en riktigt mysig dag !!
KRAM

Mormor Annika sa...

Härligt att kunna vara ute o leka nu i solen :)

Jannie sa...

UNDERBARA bilder vännen!
O sen,massor med grattis till Charlie i efterskott!
Massor massor!

Har vart en usel stalker på sistone,men nu hoppas jag att det är slut med det!Mer timmar på dygnet tack!KRAMAR

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Precis likadant här, Judit gillar mest att lägga grejer på flaket därbak. Sen har vi en variant med stora tjocka plasthjul och de rullar nog lite sämre än smala hjul tror jag.... får väl vänta och se om hon blir mer intresserad framöver?