torsdag, mars 08, 2012

20 kilo

För 1 år sedan stod jag uppe i sovrummet och tog en bild på mig. Gravid i vecka 38, på väg till sjukhuset och förlossningen för att få en bedömning och svepning. Då var jag tung och trött, ville bara att det lilla mästerverket i magen skulle komma ut. Svepningen gjordes, men inget hände den dag. Idag står jag 20 kilo lättare, pigg, glad och lycklig över det liv jag lever. Var det lätt att få bort alla graviditetskilon??? Nä inte ett dugg. Med Clara kändes det som att de bara rann av. Men denna gången har de 6 sista kilona suttit som sten. Jag älskar mat och godsaker så att ta bort sånt helt finns inte på kartan för mig. Jag har istället ändrat om mina vanor. Jag har framför allt börjat röra mig mer och det har absolut gjort sitt.

Höggravid i väntan och längtan efter bebis.

Bara jag, lycklig och glad för allt jag har.

12 kommentarer:

Lizette sa...

Fantastiskt...de där sista kilona kom man inte över, med tanke på den tidiga oplanerade förlossningen, men inte gör det mig ngt, vet hur jobbigt det var för dig =( Men nu är du superwoman och man kan knappt tro att denna söta mamma har fött två söta små barn.
Å visst är det underbart att röra på sig med, jag och Herman är ute minst 1 gång om dagen och fort går det med ;)

Kramar

Annas inspiration sa...

Åh fina du,
underbar med magen med men jag vet ju hur tungt det är, jag gick också urr runt 20 men hade ju massooor med vatten...helt sjuk!

Duktig du är som kämpat, de sista 5 kg har varit svåra att bli av med..nu väger jag ett kg mindre än innan jag blev gravid och ska gå ner ca 2-3 till innan jag är nöjd.

Jag skulle heller aldrig avstå godsaker helt!!!

Hoppas dina små snart är pigga de med

KRAAAAM

Fröken M sa...

Åh va du har varit duktig ! Se nu till att ge dig själv en fin belöning i form av något du länge velat ha !!
Det är du värd :)
Kram

Maria o Sol o Pixi sa...

Snygging! Bra jobbat.

Anonym sa...

Bra jobbat! Såg du erbjudandet på gymmet nu? Köp styrkekort och få gruppträningen på köpet *hint hint*

Ses i morgon, kram från Mallan

Mormor Annika sa...

Duktigt !!!
Det är inte så lätt när man tycker om godsaker , men rör man på sig kan det ju faktiskt få bli lite gott på helgen iallafall :)

svärmor sa...

Heja Bettan, du är superduktig , 20 kilo, vad kan man mer begära??
Du är jätteduktig, det är minsann inte enkelt!!
Jag vet!!!
Kram ses imorgon

Lina sa...

Bra jobbat! Och tänk så fort tiden går, tyckte inte det var länge sen han kom ju!

Anonym sa...

Starkt jobbat! Du är supersnygg!

Jag hade med tur, rann av på två veckor o sen flög ytterligare 5 kilo av... fast de har jag gått upp igen haha. Tycker oxå för mkt om godsaker! Dessutom rör jag mig för lite, jag är den som rör mig mer under vår och sommar!

Jag hoppas att nummer två kommer vara lika lätt, annars är jag illa ute!

Peter sa...

Du är så snygg och duktig! Sen är du fantatiskt vacker i ditt hög gravida jag också för den delen :)

therese sa...

Du är alltid fin!

Li sa...

GUD vad du är duktig! Bra jobbat!!! =)