torsdag, mars 01, 2012

Hur gör ni?

Nu är det ju snart dags för firande här, firande av vår lille ettåring. Hur gör ni, eller hur var det hos er när ni var små. Fick de andra syskonen något? Själv är jag uppväxt med att den som fyllde år firades med stort ståhej. Och vi andra fick ett litet paket vi med. Våra barn skiljer det ju inte så mycket på och visst kan man förklara för Clara. Men när hon sen fyller blir det inte lika lätt att förklara för Charlie. Så här blir det ett litet paket även till den som inte fyller, men bara ett litet.
Har ju fått förfrågan om önskelista till vår lille kille så här kommer en liten Önskelista.
Det finns mycket en liten kan önska sig eller ja det är väl kanske vi föräldrar som önskar åt honom.
Men här är en liten del "han" kan önska sig.
Snygga jeans med hängslen från name i,. Tuffa jeans från lindex, Två fina långärmade T-shirts från lindex. Böcker, Delar till tågbanan, Instrument som tex tamburin, Supersött verktygsbälte från IKEA, Fina förvarings askar från jabadabado (finns på mio), Sparbössa från Cult design, Härlig kudde från sebra, Lite möbler från IKEA (expedit hylla. Stolar bord)

Ja det var då "LITE" haha, ni som vill uppvakta lille Challe behöver absolut inte ta hänsyn till vad vi önskat till honom. Det här är bara lite tips så att ni vet på ett ungefär hur "han" tänker ;)

6 kommentarer:

Lizette sa...

oj det var inte dåligt att han har talat om vad han önskar sig, hehe, jättemysiga saker...
Tyvärr kan jag inte svara på frågan när det gäller syskon i familjen då Herman är ensam (än så länge) Men om inte jag kan minnas fel så var det ett lite mindre paket till den som inte fyllde år när jag var liten...
Det är nog väldigt olika...

Kramar

Anonym sa...

Håller själv på och funderar på vad Wille kan önska sig i 3-års present.
Inte klokt så fort tiden går....

Va ett tag sedan jag va inne här och läste....varit fullt upp sista tiden.
Men ser att ni också hittat på massa kul...

Vi får höras om en playdate...

Kram
Anna o Wille

Frida sa...

Det är väl en fördel med tvillingar, att man inte behöver bli "avundsjuk" på syskonens födelsedag! (om man nu bara har de barnen, vilket jag har) När jag var liten, så fick oftast både jag och storasyrran något litet. Ungefär tills jag var en 4-5år. Det kunde vara en målarbok eller låtsaspengar. Inget stort.. Och oftast fick födelsedagsbarnet samma sak också..

Fröken M sa...

när jag var barn fick jag några små presenter på min systers födelsedag och tvärt om och så var det under hela vår uppväxt !
Det största fokuset hölls dock på den som fyllde år, men mina föräldrar har alltid varit noga med att uppmärksamma oss båda för att undvika svartsjuka !
Kram

Mormor Annika sa...

Klart syskonen måste få något litet också :)
Så bra med en önskelista ! Om nu inte det går att komma på något själv är det ju bara att välja :)

jessica, mamma i Familjen vanlig sa...

Tackar för tipsen, lite saker som även vi kan tänka oss om två månader!
kram j.