fredag, januari 29, 2010

Säkerhet

Det är väll det som är A och O i ett hem med barn eller vad säger ni? Clara har ju börjat hasa/krypa, hon ser hur rolig ut som helst när hon tar sig fram. Hon ser inte bara rolig ut hon är även snabb, och har hon fått syn på något roligt då spelar det ingen roll om man försöker flytta på henne, hon ska bara dit. Just nu är det roligaste som finns att öppna lådorna i köket, så idag har jag inhandlat lås till lådor och skydd till alla kontakter. jag kommer känna mig tryggare men Clara kommer nog vara lite sur på sin mamma, det är ju så roligt att plocka ur allt ur lådorna.
När jag kom hem idag hade "Clara" också fixat lite skydd, till öronen. En vän till Peter kom med denna gåva idag, känns så skönt att man kan skydda hennes små öron. För övrigt har vi alla tre haft det bra. Jag har haft en härlig dag med min mamma, mormor och syster och här hemma har Peter och Clara haft det riktigt mysigt.

5 kommentarer:

mormor Annika sa...

Tack för idag , nu är jag trött ...syns imorrn igen ...
sov så gott alla fem !

Anna sa...

Nu har jag uppdaterat bloggen med "7saker.."

Hoppas att ni mar bra! Puss saknar er!

farmor och farfar sa...

Va fin hon är i sina hörselskydd!
Hoppas alla mår bra? Hos oss är det lite si och så......
Har något som kanske kan vara liknande vinterkr......
jag vill inte ens skriva namnet, bara farmor än så länge.....
Kram på er

Carin sa...

Söt söt hon är, klädd i rosa från topp till tå. Det är så en riktig tjej är klädd.... Men blir det varje dag, dessutom med rosa väggar och rosa heltäckningsmatta kan man sluta använda rosa från c a10 års åler till 18 års ålder ;-)

Trevlig helg på er!!

Lizette sa...

det är rätt, då kan hon åka o kika på tävlingen i augusti ;)