måndag, januari 25, 2010

Första förkylningen .....

På väldigt länge. Jag har nog inte varit förkyld sedan långt innan jag blev gravid, nästan så att jag har glömt dur det är. Tung i huvudet, fryser som bara den, ont i kroppen, svider under näsan osv, osv. Man kan ju nästan tro att jag blivit smittad av den manliga förkylningen, ni vet den som är värre än att föda barn :P Nä riktigt så illa är det inte. Clara är också lite snuvig, förmodligen sympati snorig med sin mamma. Tur att Peter är ledig imorgon och kan ta hand om oss.



Clara i sin nya vintermössa från Lamina Design

Helgen var super förövrigt. Var så mysigt att få komma iväg lite och bara vara vi två, det är ju ett tag sedan. Filmen var bra, kommer nog att se nästa med, för med det slutet kan det inte bli annat en än fortsättning. Igår tog Peter en lååååång sovmorgon. Han är nämligen den morgonpigga av oss två vilket innebär att jag tar alla nätter och han tar alla mornar. Men igår kände jag att det var helt okej att kliva upp. Peter sov till efter 11 och var så utvilad. På eftermiddagen kom Claras farmor och farfar på besök, massa Clara gos blev det och hon visade givetvis upp alla sina nya kunskaper.

5 kommentarer:

farmor och farfar sa...

Stackars er..... hoppas det snart går över.
Vilken fin mössa mormor har gjort! Verkligen, och så på den lilla modellen, supersöt!
Krya på er kramar

Anonym sa...

GUD vilken fin bild!!! Och fin mössa! SUPER!

Krya på er och njut i morgon när ni är lediga ihop!
Kram!
/Malena

mormor Annika sa...

Skönt med sovmorgon ...kanske berodde det på lantluften att han sov så gott .

Anna & Wille sa...

Vilken ursöt mössa....den är hon garanterat varm och go i....hoppas ni piggnar till snart. Kram Anna

Carin sa...

Det där med förkylning är ingen höjdare.... jag är super förkyld och precis som du skriver så är man tung i huvudet, ansiktet bränner, under näsan svider det osv. Jag HATAR att vara förkyld, hade dessutom tänkt att träna i morgon då jag jobbar hemifrån men om man bli alldeles anfådd av att bara promenera så är ju inte det någon höjdare..... Alltså, jag HATAR att va förkyld.

Såååå söt hon är er lilla skatt!!

kram till er alla!