måndag, januari 18, 2010

Liten ledighet

... har jag imorgon. Claras pappa alltså. Mitt nya schema tillåter mig vara ledig lite då och då och detta "då och då" inne faller på en tisdag ett par veckor framåt. Mycket trevligt med ett avbrott i vardagen när man annars jobbar en hel del, det är inte direkt så mycket skillnad på helg och vardag längre men det är bara positivt - Jag stortrivs på jobbet!

Min dotter, som de flesta bloggarna här handlar om har idag klappat händerna för första gången. När mamma och pappa stod i köket och lagade lite mat så tittade Clara upp på oss från sin gå-stol, log lite och sedan slog hon mycket medvetet ihop händerna precis som mamma och pappa gör när vi leker med henne osv, helt fantastiskt vad hon snappar upp det lilla livet. Hon kravlar sig också numera fram, inte riktigt krypa men hon är så att säga "mobil" och tar sig sakta men säkert dit hon vill :) Clara är även som 7 månader gammal, en 7-sovare just nu. Nätterna nu när hon sover på sitt rum tror jag är super bra på alla sätt och vis. Hon sover ostört och blir också lite mer självständig på köpet. Ibland när man kommer in till henne eller tittar på henne genom det praktiska fönstret vi har där så ligger hon och spelare med nappen på spjälorna i sängen, helt gudomligt söt och helt nöjd med tillvaron.

Denna Clara som det mesta i mitt liv kretsar kring får också avsluta detta rätt så numera - sällsynta blogginlägg från hennes pappa :)




Tagen av mig mitt i matstund, till och med då... helt fantastisk.

4 kommentarer:

Carin sa...

Bettan; jag önskar jag kunde skicka lite sömntimmar till dig. Mitt problem är att jag får dåligt samvete när jag sover så länge, jag borde ju få så mycket annat vettigt gjort. Lite duktig-flicka syndromet kanske.

Härligt att se att ni mår bra och njuter av Clara!
kram

therese sa...

tänk va mosters lilla flicka kan!

mormor Annika sa...

Goa Clara !

Tina sa...

Visst är det ljuvligt med barn!! Sötnos!

Kram!