onsdag, januari 27, 2010

Pappamys

Min dotter är något helt fantastisk och det viktigaste och första jag gör när jag kommer hem från jobbet är att gosa och leka med min prinsessa. Att se och höra henne skratta är mitt medel mot förkylningen som råder hos Clara och hennes mamma, jag har inte tid att bli sjuk just nu :)

En lycklig pappa

Det snöar ju även lite här omkring i skrivande stund... eller, här omkring och här omkring, såvida du inte befinner dig utanför landet så tror jag det snöar även på dig... Det är väll typ Anna som är undantaget av de läsarna jag vet om. Hur som, tacksamt att min fru helt plötsligt stod där som den ängeln hon är 10 minuter innan jag slutar och frågar om jag ville åka med hem istället för att gå... svårt beslut.
Jag går dock 1½ timma varje dag jag jobbar, 45 min ner och 45 hem vilket är nyttigt har jag hört. Så jag försöker gå även om det vädret är mindre trevligt. Kläder efter väder och musik så funkar det mesta.
Nya jobbet, om man nu får kalla det "nya" jobbet när jag går in på min tredje månad? - fungerar bra och blir bättre och bättre hela tiden. Har blivit lageransvarig nu ovanpå mina andra uppgifter och det känns bra, ju mer arbetsuppgifter desto bättre :)

Det får avsluta detta inlägget från Claras pappa.

6 kommentarer:

Fru Evelina sa...

Vilken otroligt fin bild!
Det är så vackert att se män visa sina känslor, speciellt pappor som visar kärleken till sina barn :-)

Kram till er alla!

Anna sa...

Ni ar underbara! Ja har har vi haft eller fortfarande har varmebolja. Har inte varit med om att det tidigare har varit sa varmt.

kram kram

mormor Annika sa...

Gosigt ! Men det bästa var väl att jag fick vara hos Clara när mamman idkade taxitjänst !

Carin sa...

Pappor ska skämma bort sina döttrar redan från tidig ålder....trust me!! He he!!

Det skadar inte om pappan till dottern även skämmer bort dotterns mor....har jag hört!

kram på er!

Lizette sa...

ja man kan väl inte vara en stoltare pappa till en liten goding som clara ;)

Anonym sa...

Grattis till utökade arbetsuppgifter, lageransvarig! Bra jobbat! Och starkt och nyttigt av dig att gå varje dag!

/Malena