fredag, maj 18, 2012

True North

Hallå i fredagsmyset! Här sitter vi och myser i soffan och kollar såklart på lets dance. Dagen har bjudit på sol som självklart är uppskattat. Idag hade jag och barnen absolut inget planerat, Peter den stackarn jobbade så vad skulle vi hitta på. Två rastlösa barn och en rastlös mamma. Vi satte oss i bilen och vart hamna vi... på andra sidan stan och på lidel av alla ställen. Inte ofta vi besöker den affären, men många pratar om den så vi tänkte kolla läget. Nä det var ingen hit, vad blev det av handlingen där... mjöl, tomater, bananer och en kruka basilika och jag som trodde jag skulle handa allt från mjöl till möbler ;) Nä så blev det ju då inte. Men på vägen dit såg jag att en av stadens butiker hade utförsäljning så vi tog oss dit istället. Hade jag nån vagn med mig nä, och Charlie är ju inte riktigt den som vill gå och hålla sin mamma i handen, hur skulle detta gå??? Fullt med folk massor av bilar och två barn att hålla reda på. Innan vi gick ur bilen informerade jag Clara om hur viktigt det var att hon skulle hålla reda på mig och Charlie fick sitta på höften. Jaja bära eller brista, göra fynd eller bara lämna butiken... In i affären, fullt med folk, Clara och Charlie skötte sig så exemplariskt som jag bara kunde drömma om. En snabb koll och med oss till kassa kön hade vi jackor till grabbarna och tygskor till mig. Gissa om kön var lång??? Självklart var den det, nu började lilleman bli trött på att vara i denna tråkiga affär. krånglade i famnen och ville helt enkelt inte vara med mer. Två tanter bakom mig, beundrde mig med mina två barn som faktiskt verkade tycka att det var okej att vara med sin mamma i affären. Men så från ingen stans kommer ett VRÅL som från en riktigt stor karl... Vem kan det ha vart ... mjo det var min lille Challe som ännu tydligare förklarade att nu räcker det mamma. Tanterna log och skrattade, - ja han är som alla män, vill inte vara i nån klädaffär inte ;) Då, när vrålet kom var vi framme vid kassan och mannen i kassan skyndade och var mer än hjälpsam. Sen tog vi oss till bilen och innan vi var hemma sov han, det var med andra ord så jobbigt att gå i affärer med två tjejer :) Alla blev glada av fynden jag hittade och jag insåg även att jackan jag köpt till Charlie passar både han och Clara. Tänk att de nästan har samma storlek. Det här var det stora äventyret för oss, har jag lärt mig nått... japp, kolla alltid så att vagen är med :)

Jackan kommer från TrueNorth och kommer bli perfekt så här till sommaren, hittade en sida där de har rea på den om någon är intresserad :) HÄR

5 kommentarer:

Mormor Annika sa...

En sån stilig grabb :)

Rantamor sa...

Hahaha ja du lite tuff mamma som går in i en reaaffär och shoppar bland alla många människor...
min Rantafar hade nog skrikit och slängt sig på golvet om han varit tvunget följa med...
och han ska fylla sextio i år !!!!!

Snygg jacka !!!

Ha en finfin helg.

Anonym sa...

Du är inte dålig du som bara ger dig in på utförsäljning med barnen utan vagn. You go girl :)

Heja Baye... Eller jag menar Chelsea! Vi tror och håller på (!!!) Chelsea här så känn vårt stöd :)

Kram från Mallan och Jocke

Farmor sa...

Jättefin jacka, passar perfekt på den lilla godingen

Li sa...

Det får absolut inte vara för lätt att fynda;-)
Låter ändå som riktigt duktiga barn och en proffsig handlar-mamma:-)