lördag, maj 05, 2012

Helgen är här...

För oss startade helgen officiellt efter 14 idag, Peter jobbade lite under förmiddagen men nu blir det inget mer jobb resten av helgen. 
Jag och barnen spenderade förmiddagen hos mormor och morfar, hade hoppats på en ute dag men shit vad det blåser. Clara var så sugen på att vara ute, men efter en kort stund klagade hon på att det var för kallt. 
Nu lagas här lite mat och på tvn är det tydligen fotboll, så man kan säga att jag får minimal hjälp med maten. Till middag blir det rotfrukter i ugnen och kyckling. Kycklingen skulle grillats men blåsigt väder och fotboll på tvn gör att den tillagas i köket på spisen. Ikväll blir det även lite vin, längtar efter att kunna sitta ute med mat och dryck :) Hoppas ni har det härligt ikväll :)



4 kommentarer:

Rantamor sa...

En härlig kväll och fotbollsfantasterna ser onekligen laddade ut...
men du i vår tv är det bara hockey ???
Gott vin det ser jag och ett likadant Iiittala glas står på min bardisk här brevid datorn...
och ute är det total pissväder...
suck...

Ha en underbar kväll...

Mormor Annika sa...

Hmmmm för fotboll :) Men den där ormgropen med gos ser inte så dum ut :)

Jannie sa...

UNDERBARA bilder vännen!
O jag förstår mannnen totalt.Är det fotboll på tv,så är det! ; )
KRAM på er

Li sa...

Det är så härligt med tid tillsammans!
rotfrukter i ugn, det lät inte helt fel -inte lite vin heller, men det senare får jag vänta med =)