tisdag, maj 22, 2012

En blå liten skrivbok...

Det hade Emil i Lönnebergas mamma, där skrev hon ner alla de hyss hennes lille gosse gjorde. Ibland kan jag se likheter mellan Emil i Lönneberga och vår lille Charlie. Det är som att han dras till ställen som på nått sätt kan vara farliga. Han vill bara väl och vet ju inte hur saker och ting fungerar här i världen. Men minst en gång om dagen sitter mitt hjärta utanför kroppen. Igår sa jag till min mamma att om Charlie har alla sina mjölktänder kvar när de ska börja tappas på riktigt är jag förvånad. Kan inte räkna hur många gånger han redan varit nära att tappa dem. Vi får väl tro att det är som folk säger, livlig som liten, lugn som tonåring ;)

En skötsam liten "Emil" vattnar djuren


Trodde ni ja ;)

4 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Tur han inte kommer genom fårnätet den där lille busungen :)

farmor sa...

Han är en liten Emil den där ungen....
Men så go!

Li sa...

hihi =)
En liten blå bok är inte helt fel kanske, med anteckningar om de små =)

Lizette sa...

en riktig lite buse och visst är det ganska likt emil i lönneberga, bara bössan som fattas, hihi...

kramar