måndag, oktober 06, 2008

Peter 1 ... Gräsmatta 0

Idag, hoppas jag - innerligt! Att det var sista gången jag klippte våran fotbollsplan X10 stora gräsmatta. Den har knappt rört på sig rent gräsmässigt nu på typ, 2 veckor. Så det bådar ju onekligen gott. Men snacka om att den är misskött, stackars matta va? Jag som sedan jag blivit husägare faktiskt försöker rå om vår kära matta, och tittar avundsjukt på dvs tomter som Tiger Woods själv hade tagit av sig kepsen för att få putta på. Men, efter ett snack med en granne för en tids sedan fick jag lite hopp. Han sa dels att mattan inte hade sett så här bra ut på läääänge. Förra ägarna klippte nog inte riktigt så ofta som man borde, så med lite gödning och fortsatt skötsel nästa år så kommer det nog bli riktigt bra. Ska bara ta och skaffa en sån där... Multi-klipp. Som göder vi varje klipp då den klipper det så fint så gräset går tillbaka som näring till gräsmattan.

Se där, grattis, du har precis läst en blogg om gräsklippning! Fantastiskt eller hur? :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt var ordet :-)