tisdag, juni 05, 2012

Natten hos oss

Godmorgon alla! Hur har er natt varit, fylld med sömn antar jag :) Efter alla omständigheter har vi faktiskt haft en helt okej natt. Clara somnade utan nappen, hon sov större delar av den i vår säng. Jag har vaknat lite då och då med en fot i ansiktet, så lite orolig har hon varit, men det har gått mycket bra tycker jag. Speciellt om jag tänker på hur jag trodde det skulle gå. Det första hon sa när hon vaknade var, -Min tutte! Läppen hängde en stund på morgonen, men nu är allt som det ska igen.

Vår andra lille goding som håller oss vakna om nätterna. Han började redan vid 23, med att vilja ha sin välling. Perfekt tänkte jag som inte hade hunnit somna, nu kommer jag få sova länge. Jo pyttsan, vid 02 vaknade liten ingen och ville inte somna om utan sin älskade välling. Peter tog den matningen. Känslan av att vakna om ett par timmar igen gjorde sig påmind och vi försökte somna om så fort som möjligt. Vem väckte mig??? Inte Charlie, inte Peter, det gjorde Clara ... Klockan 07. Tänkte direkt att Peter varit snäll och tagit liten på morgonen och att de varit tysta och snälla nere i soffan :) Skickade ner Clara och drog mig i fem minuter innan jag gick ner. MEN var är Charlie??? Han den lille godingen sover. Jag trodde det var ett skämt, det händer liksom inte. Frågade Peter om han varit uppe med honom igen, men det hade han inte. Klockan 08 .... 08 vaknar vår lille goding :) En helt okej natt i vårt hus om ni frågar mig :)

 
En trött kille innan lunchen igår. 

4 kommentarer:

farmor sa...

Lilla gumman.....
Jag tycker lite synd om henne.... säg inte det till henne bara!
Hon kommer ju givetvis att klara detta jättebra!!
Men man kan ju förstå att inte det är så lätt att sluta med napp, eller hur?
Vi har ju alla våra laster som man försöker sluta med, ibland går det ibland inte!
Ha en bra dag!!

Mormor Annika sa...

Goaste lilla Charlie , han ser ut att vara i drömmarnas värld :)
Svårt blir det nog med tutten när Clara ser lillebrors tutte , hon kommer nog att tjuvsmaka på den om hon känner hon behöver trösta sig för nåt ...men bara i början tror jag ...

Lizette sa...

Man får ta en dag i taget, första natten gjord iaf ;) och det gick ju någorlunda, stora tjejen.

En fot i ansiktet, hmm dom dagarna väntar man bara på med Herman, han är ganska livlig på nätterna. Nästan varje morgon vaknar han som pippi (fötterna på huvudkudden)visst är det härligt med dom små liven =)
kramar

Li sa...

låter som en "hellyckad"natt =)