måndag, juni 11, 2012

Det börjar dra ihop sig

Nu tror kanske vissa att jag skriver om kvällens match. Men nä, det där med fotboll är ju inte min grej. vet dock att det är Sverige som spelar ikväll men mycket mer än så har jag inte koll på :)
Nä det som börjar dra ihop sig är tiden till ökat arbete på arbetsplatsen. Lite mer än två månader kvar till jag börjar jobba halvtid. Halvtid, vissa tycker väl knappt att det är att jobba, men det är betydligt mer än vad jag jobbat på nästan två år.
I eftermiddag har jag jobbat och mina korta dagar då och då, har liksom inte varit så ansträngande och tiden från barnen har inte varit så lång. Men nu, nu kommer det bli heldagar och mer tid från barnen. Det kommer kännas jättekonstigt, samtidigt som det säkert kommer kännas skönt att komma tillbaka till den vardagen. Men just nu känns det vemodigt. Vill liksom stanna här en liten stund till. Jag kommer sakna ihjäl mig efter mina godingar om dagarna. Har två inbokade halvdagar på jobbet denna månaden, sen har vi två härliga sommarmånader tillsammans som jag ska njuta och suga åt mig var ända sekund av.
 
Älskar er såååååååå mycket!

7 kommentarer:

farmor sa...

Jag också!!!
Kram

Anonym sa...

Tack för idag mina små gullgryn :)

Mormor Annika sa...

Mormor var det förstås som skrev :)

Li sa...

åh vad det känns som jag förstår fastän jag inte är där än, det där med ledigheter har jag inte kommit underfund med riktigt än -inte satt mig in i...

Peter sa...

Finaste fina fina barnen <3

Fröken M sa...

Sötisarna !!
Jag hoppas ni får en bra dag ! Här blir det fullt upp idag - allt inför morgondagens kalas ska förberedas, vi ska på studentfirande, och förmodligen ska det jobbas mitt i alltihop :)
Kram

hos familjen vanlig sa...

Tror du kommer uppskatta barnen när du börjar jobba mer, fast jag jobbar såklart en del men är mest irriterad här hemma ändå känns det som... just nu har vi en lillebror som gråter och skriker dagarna i ända så fort man inte vistas inom 1 meter från honom. Lite svårt att få nåt gjort...
kram j.