torsdag, juni 07, 2012

Huvudet under armen...

Ja det har jag, det råder det inga tvivel om. Det råder heller inga tvivel om att min make är precis likadan ;) Idag hade vi ordnat med hjälp av farmor och farfar för att kunna komma iväg med bilen till besiktning. Peter skulle iväg tidigt med jobbet och jag kände att en besiktningsverkstad och mina barn inte skulle bli en sån bra kombo ;) Farmor och farfar kom, farfar var snäll och tog bilen. Efter en stund kommer han tillbaka och jag undrar om hur domen löd... Det blev ingen dom idag, får jag som svar... Det är imorgon. Ja vad ska jag säga mer än Goddag yxskaft, tänk att både Peter och jag var så säkra på att det var idag, lite typiskt oss kanske ;)
Hur som så fick vi en trevlig stund alla tillsammans på morgonen :) Tack för hjälpen farmor och farfar och förlåt för att det blev lite tokigt ;)

Dagen har fortsatt bra. Det stundar kalas till helgen igen, då kommer storkusinerna och Clara och Gustav ska firad. Så under förmiddagen har vi bakat lite kanelbullar, får se om vi hinner med att baka något mer nu när liten sover. Hoppas ni alla har en bra dag!
Expert hjälp från Clara
Glömde visst att sätta på stänkskyddet :)
Ingen fara, bästa hjälp redan fixar det 
Charlies städ AB, kanske i framtiden :)
BULLARNA!!!
På bullarna ligger nya Alice handdukar från pappelina 

6 kommentarer:

farmor sa...

Det gjorde inget att det blev fel, jag fick ju en härlig stund med goaste ungarna.
Ser verkligen fram emot en heldag med alla barnbarn!!
Kram bullarna ser mycket goda ut!!!

Anonym sa...

Jodå, den delen av staden, är inte så dum så dax på morgonen.
Lite trafik, ingen trängsel, inga affärer att gå i.

Det manar till lite filosoferande. Man kan få ett mer rikt inre liv på morgonkvisten.

Nåja, det var inte så besvärande alls.

Farfar

Mormor Annika sa...

Bästa bagaren med lite mjöl på näsan :) Och den där städhjälpen kan vara bra när mjölet skvätter :) Får nog komma förbi o smaka på bullbaket !

Anonym sa...

Åh, jag som tycker livet är lite sisådär just nu blir så lycklig när jag går in här och ser barnen
<3
Bilden på Clara som skrattar med ansiktet fullt av mjöl lyfte den här dagen, tack bästa familjen <3
Jag älskar er och jag längtar till helgen!!!

Kram från en lite sentimental faster, syster och svägerska

Peter sa...

Finaste <3 Saknar er.

Li sa...

åh det är så härligt att baka med barn!
åh det är så gott med bullar, själv njuter jag faktiskt varje frukost med mina apelsinbullar =D
Vad Clara är söt i håret med diadem och hästsvans!