torsdag, augusti 12, 2010

Torsdag!

Då var denna arbetsveckan gjord och nu väntar en långhelg med underbaraste familjen, Peter jobbar en kort stund på lördag. Vi får se vad vi hittar på nått blir det nog i alla fall, clarisen har ju namnsdag idag och det kanske vi kan fira med en utflykt i helgen. Idag blev det en sväng ut i svampskogen, korgen blev full och det innebär att jag blev nöjd, och en ordentlig motions runda. Den fick dock ett abrupt slut. Sista stället jag skulle till hade blivit ett kalhygge, men jag tog ändå min runda där även om där inte fanns en ända svamp. Mot slutet av rundan inser jag att detta har blivit en plats där dom matar vildsvin, min första tanke blir att sjunga så om dom är i närheten så sticker dom. Första tonen tas och det brakar till utav bara ... Hinner se skymten av en mörk rygg bakom snåren. Jag börja springa som attan, har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv. Ni som känner mig vet att jag typ aldrig springer, så man kan inte säga att spring flåset finns hos mig. Väl i bilen skakande både av mötet med den eventuella grisen och springturen i gummistövlar genom skogen gasade jag hem till tryggheten. Nu blir det kantarellmacka till kvällsmat. Godkväll på er alla!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du är underbar. Skit me att jag inte fanns där o kunde filma=)=) VI SAKNAR ER! Måste ses snart. Kram /EMelie & Stina

Rantamor sa...

Härliga underbara gula kantareller man blir så lycklig när man hittar dom. som en typ svamporgasm av nåt slag.
Men jädrans vildsvin,,,,tur att du kutade jag hade nog kissat på mig...eller ännu värre...
Imoron ska jag ut å jaga svap jag med å Rantafar får följa med.
Härligt härligt.
Hoppas lilla familjen mår gott.

Anonym sa...

Vilka fina kantareller du har plockat....jisses hade det varit jag där i skogen hade jag nog trillat ner död...

Men tror nog att den eventuella grisen blev nog lika rädd för dig som du för den.

Ha det så gott
Kram Anna o Wille
Ps. Vi tar gärna en playdate snart..!!

Anna sa...

Mumsiga kantareller du plockade!!!! bra att du holl i dom nar du sprang for ditt liv annars hade grisarna fatt sig en god kvallsmacka istallet for familjen Nyberg :o)

kram kram

Anonym sa...

OJ vilket möte! Gash vad spännande och skrämmande. Jag förstår att du sprang!!!
Vilken härlig bild och åh så gott. Jag har ett litet kantarellställe ute i stugan (om ingen tysk varit där...) så jag måste nog ut en sväng i helgen och kolla lite!

Kram!
/Mallan

Anonym sa...

Johanssons lantcafé i Ör är en trevlig utflykt!
Sussies café nere vid Vittaryd ska också vara mysigt.
Ikea förstås :-)

(Om ni skulle få för er ikea så säg till då om ni har lite plats, jag har kanske en grej ni kunde få handla åt mig...)

Kram igen
/Mallan

Lizette sa...

jusses..vad är det som händer i skogarna ;) men jag vet nog vem som tar dina kantareller =P
kramar

therese sa...

ja de va väl därför jag inte hittade något idag då.