fredag, augusti 13, 2010

Inläggning del 2

Igår provsmakade vi gurkorna jag la in tidigare i veckan, och himmel så goda de var. Jag rekommenderar verkligen den som har lust att testa på detta. Har idag varit hemma och plundrat mammas växthus på gurkor, så imorgon blir det nog att koka lag igen. Här måste även tilläggas att ett av de nya orden Clara kan säga är göka, smålänning det är hon, hon är total galen i gurka och helst av allt vill hon plocka dem själv i mormors växthus. Idag blev det inte bara gurkplundring utan också en tur till storstan, vi gick på Ikea och i lite andra butiker. lite smått och gott blev shoppat men mer om det en annan gång.
Man kan tro att jag har fått inläggning i huvudet, ikväll har jag nämligen kokat och lagt in rödbetorna jag och mamma satte i våras och jag tror att även de kommer smaka mumma.

Cajsa Wargs inlagda rödbetor

5 kommentarer:

mormor Annika sa...

Duktigt !

Elena sa...

Herregud vad duktig du är!!!! Nästan lika duktig som mig ju.....;) puss

Anna sa...

Vad du är duktig!!!
Kram

Anonym sa...

Jisses så duktig du är ....en riktig husmor..!!! Önskar jag hade lite av den ådran i mig :) Kram Anna o Wille

Lizette sa...

gud vad du är duktig du..nästan så man ska beställa en burk utav värje ;) kramar