söndag, augusti 22, 2010

En vecka går så fort.

Under hela denna veckan har jag tänkt... idag ska jag blogga men det har inte blivit så, knappt att jag har hunnit sitta vid datorn överhuvud taget. Clarisen har problem med en utav sina kind tänder, så här varvar vi sömnlösa nätter, febriga dagar och nätter, lös mage med allmänt kink. Det är bättre nu men det märks på henne att det har varit en jobbig vecka. Inte nog med att lillstumpan har varit hängig så rök jag på någon form av eventuell matförgiftning. Peter kom i torsdags hem med pizza och dagen efter mådde jag så dåligt, ont i hela kroppen, frös, sprang på toa och mådde konstant illa. Kan inte tänka mig att äta pizza på väldigt länge just nu.
Men vi har hittat några vänner på nätet som hjälpt oss en massa nu när det har varit kinkigt, babblarna är ett gäng färgglada gubbar som sjunger och Clara bara älskar dem, ibland går hon själv fram till datorn och pekar och säger babba, babba är en utav de färgglada gubbarna. Hon sjunger, dansar, klappar händerna och skiner som solen när hon får titta på den lilla musikvideon. Detta visade sig vara en pedagogisk utlärningsmodell vid namn karlstadmodellen. Hoppas era barn gillar dem lika mycket som mitt gör.

7 kommentarer:

mormor Annika sa...

Tur i oturen att det var pizzan o inte magsjuka för då hade ju jag också blivit smittat :)
Den sätter sig i huvudet den där baba-sången , kan inte låta bli att gå o sjunga den efter man hört den !
O Clara sen som hon skiner kommer inför näthinnan :)

Lizette sa...

du ska bara veta hur många gånger vi har kört denna på dagis..var lite planerat att vi skulle ha det som tema någon termin..finns ganska mycket med dom...böcker finns på biblioteket oxå ;)

Anonym sa...

Usch då matförgiftning låter inte kul....hoppas det gick över fort. Hoppas även att tänderna på Clara börjar titta fram så hon slipper ha ont. Ska testa klippet på Wille....han kommer nog älska det. Ha det så gott kram Anna o Wille

Anna S sa...

Ska visa Nicole imorn. Alltid bra med saker som fångar de smås uppmärksamhet ett tag :)

Kram och krya på er ordentligt

Anna sa...

Hoppas att du mar battre!!!

kram kram

Elena sa...

Syns sen min söta.:)Puss

Bettan sa...

Japp maten står på bordet när ni kommer :)

Puss!