söndag, augusti 01, 2010

Gårdagen

Igår hade jag en jättehärlig dag med min mormor. Jag, Clara och mormor började vår dag med att gå på stadens marknad. En av knallarna sålde ballonger och Clara såg dem på långt håll, hon pekade och viftade och givetvis fick hon en, gissa om hon blev mallig. Det blev inte bara ballong utan gummistövlar med. Tror nog att försäljningen av gummistövlar har ökat drastiskt de senaste dagarna. När vi var klara på stan åkte vi hem till Claras mormor och lämnade henne där, medan jag och min mormor åkte ut i skogen för att plocka blåbär. Jag plockade ungefär 5 liter och mormor ungefär 4. Medan jag och min mormor plockade bär, matade Clara och hennes mormor hönsen och plockade ägg. Inatt har jag sovit otroligt gott, måste vara den härliga skogs luften.
Rensning av bären som idag ska bli bland annat goda muffins
Även om hon blockat fyra liter blåbär i skogen fortsatte mormor plocka vinbär när vi kom hem
Clarisen fixade med kycklingarna tillsammans med sin mormor

3 kommentarer:

mormor Annika sa...

Nu väntar jag bara på att bli bjuden på blåbärspaj :)
Hon tycker om att mata " kacka " men saknar " muuu " nu när de är ute på bete :)

Anna S sa...

Vilken mysig dag och vad mycket blåbär!!
Tycker det är jobbigt att plocka blåbär - ett och ett - tar sån tid :).

KRAMAR

farmor sa...

Hon ser ut att njuta!!
Då menar jag egentligen alla tre på bild.
Va duktiga ni är!!!
Har blivit inbjudna på fika i em. då vi säkert får smaka på något från gårdagens skörd, ska bli trevligt!
Kram