tisdag, juli 27, 2010

En helt vanlig Tisdag

Idag har det varit en lugn dag, jag jobbade en liten stund på förmiddagen och Claris var med mormor. När vi kom hem somnade lillgumman och kort efter det kom Peter hem från jobbet och la sig han med. Så vad skulle jag göra när hela familjen låg och sov jo jag sov lite jag med, nä kanske inte lite typ en timme blev det.

Vi håller på att ordna lite här hemma, vi ska göra ett litet tv-rum uppe och nya soffor till vardagsrummet nere kommer på torsdag, jag riktigt längtar. Har en fråga till er, vilken färg på foto ramar? Svarta eller vita? Vi ska nämligen ha en foto vägg uppe i det "nya" tv-rummet och jag har beslutsångest om färgen på ramar.

Kvällsmat idag blev lasagne, det är nämligen Claras favorit och ikväll fick hon träna på att äta själv med den nya äta självskeden och det gick riktigt bra. Lite kladdigt blir det men med denna skeden hamnade det mesta i munnen och inte på golvet. Trevlig kväll på er alla!
Det går inte att ta miste på att detta är favorit rätten :)

6 kommentarer:

farmor sa...

Väldigt koncentrerad!!!
Hoppas ni kryar på er snart
Kram

jasmine sa...

Den där onödiga trälådan fann jag i min mammas blomsteraffär som gick till försäljning så allting som fanns kvar i butiken sållades ut så den kostade mig exakt 0 kr. Billigt för en "onödig" låda ;)

mormor Annika sa...

Så duktig hon är :)

Anna sa...

Jag skulle ga for vita ramar och med olika stil och storlek. ingen ram ar den andra lik...

kram kram

Anonym sa...

Så duktig hon är som klarar att äta så bra själv. Wille har också en sån sked men problemet för honom är att han oftast äter med vänster hand och så är skeden böjd på fel håll...:)

Jag skulle köra med vita ramar...

Ha det så gott Kram Anna o Wille

Anna S sa...

Hihi C ser lite vild ut i blicken kan man säga :)) sötnosan!

Kram