fredag, december 12, 2008

Den växer

Magen alltså. Det börjar bli en liten hård bula, så nu känner jag mig inte längre bara tjock och plufsig utan faktiskt lite gravid. Har ju mått riktigt riktigt bra under dessa veckor men i slutet på förra veckan började jag få ont i nedre ryggen. Det låste sig när jag skulle komma upp ur soffan, sängen, golvet. (där jag tillbringar mesta delen av min arbetsdag.) Trodde först att det var foglossningar men så var inte fallet, smärtan kröp längre och längre ner mot skinkan, kan ni gissa? JA ischias. Det gör så ont så jag vill inte va med längre. Tydligen är detta relativt vanligt hos gravida och kan försvinna lika plötsligt som det kommer. Har fått tid hos läkaren på måndag och då hoppas jag på remiss till sjukgymnasten. Utöver detta är allt bra vi njuter av att snön har kommit och lysser upp i vinter mörkret.
Här kommer första bilderna på magen i vecka 15.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det tycker jag allt var en rejäl liten kula!!! Brabra se till att göda den lill* rejält!

Ha en skön helg och ta hand om er!
KRAAAAAAAM!

Anonym sa...

Vad det syns redan=) YU GO GIRL!
Kram
Hanna

Vivvi sa...

Grattis till magen :o) Hoppas allt är bra. Synd att vi inte hann ses hos Johanna å Marcus innan idag men det får bli en annan gång! Kram/ Vivvi

Anonym sa...

Så gullig du är!
Njut mens den är liten he he he he

Kram på Er!