söndag, december 21, 2008

Förkylning och en lista?

Yes, är tok förkyld här hemma. När jag hostar känns det som om mina lungor vänder sig ut och in och försöker liksom spänna sig ut ur munnen på mig... typ... Och jag får lite kramper i bröstet helt spontant ibland, nästan lite kusligt. Men men, skam den som ger sig ;)

Hur som helst, det finns en rolig lista som cirkulerar just nu, jag fick den från Suzanita och jag tycker att du ska fylla i den du också

Vad heter ni? Peter och Elisabeth, a.k.a Bettan
Hur träffades ni? Mejeriet i Värnamo genom min kusin.
Hur länge har ni varit tillsammans? 3 år
Är ni förlovade? Ja, sen 2007
Bor ni ihop? Oh yes
Har ni barn? Snart :)
Har båda körkort? Nej :( Bara B än så länge
Kommer du ihåg er första kyss? Kan man glömma?
Vem sa "Jag älskar dig" först? Bettan
Ven är äldst? Bettan

Vilka stjärntecken är ni? Jag är Jungfru och Bettan är Vädur
Vem fyller först på året? Elisabeth
Vem är längst? Jag, typ 174 tror jag, B är kortare :)
Vem sjunger bäst? Med tanke på den allmänna körsången vi har tillsammans när vi te.x städar där vi gång på gång säger högt "Tänk om någon skulle höra oss..." så sjunger ingen av oss direkt i stil med eliten.
Håller ni i handen på stan? Inte alltid men i regel ja.
Var någon av er oskuld när ni träffades? Nej
Kände ni varandra innan ni blev ihop? Kände och kände, jag visste väldigt väl vem hon var i och med att jag varit halv om halvt kär i henne sedan gymnasiet.
Vad har ni gemensamt? Vi säger ofta att vi är glada att vi vill ha ut samma saker av livet och att vi njuter av varandras sällskap så en hel del skulle jag säga. Samtidigt som jag har saker som är endast Jag och B har saker som endast är för henne.
Blev du kär i första ögonkastet? Kanske inte kär men jag fick lite av en "Wow... VEM... ÄR... DET?" känsla. Och den har stannat kvar sedan dess.
Har ni någon speciell låt? Vi har nog ett par faktiskt. Men just i skrivande stund så säger jag "John Legend - Stay With You" (googla och lyssna på den texten)
Har ni några " fri kort "? Nä, vi är seriösa i våran relation...
Har ni stora framtidsplaner? Bli föräldrar men vi tar ofta dagarna som dom kommer, men vi har väll drömmar som alla andra.
Har ni gråtit i varandras armar? Japp. Både glädje och sorg.
Har ni varit utomlands tillsammans? Nä, faktiskt inte, men det kommer.
Vilket är ert bästa minne? Det finns för många för att lista, hon är fantastiskt den där Elisabeth...
Vem lagar bäst mat? Elisabeth, men jag har ett par saker jag i alla fall gör "dugligt" för hon äter det i alla fall :)
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Saker som behövs för att underhålla huset, städ, tvätt osv, är det inget på den fronten gillar jag att äta gott och bara njuta i soffan till trevlig tv. Är i regel väldigt trött efter att ha jobbat från 06:00 och varit uppe sedan 04:51, Elisabeth är inte lika road även om hon viker sig ibland.
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nej, samma stad.
Blir du lätt svartsjuk? Jag var väldigt svart av mig, men det har lagt sig, litar på mitt allt till 101%, är jag lite sur eller svart så är det för att jag inte kan lita män i hennes sällskap.
Brukar ni bråka? Nä, men vi är lika envisa båda två så det förekommer, men absolut inte dagligen eller liknande.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Det är nog nästan 50-50, skulle jag tro.
Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Hennes= Läppar och ögon.
Vad använder ni för preventivmedel? Inget, bevisligen :)
Brukar nån av er prata i sömnen? Bettan har gjort det förr, men det är länge sen nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härlig lista, inte sant!
Så kul för man lär känna Er på ett annat sätt! Så kul!

Lycka till "Turturduvor"

Många Kramar