måndag, december 15, 2008

Foglossning

Det var inte ischias, utan foglossning. Idag var jag hos läkaren, hon konstaterade rätt omgående vad problemet var. Nu kan jag börja träna för att förbättra. jag ska så smått träna mina magmuskler för att förbättra situationen. Jag har också beställt ett semielastiskt stödbälte som ska hjälpa mig. Har fått goda råd om hur jag ska undvika smärtan, nu gäller det bara att koma ihåg detta. Imorgon ska jag också beställa tid hos sjukgymnasten. Så vi hoppas att det här ska vara över inom kort. Har även blivit sjukskriven på halv tid fram till jul, läkaren ville att jag skulle ta det lugnt samtidigt som jag ska gå mycket och träna på mina övningar jag fått.

För övrigt är det bra med oss här både två benta och fyr benta. Ester hade en släng av troligen magsjuka i helgen. Var hos veterinären på torsdagen tog lite prover och fick lite medicin. Medicinen gjorde sitt och nu är hon pigg igen.
Annars väntar vi bara på julen, ska köpa en gran nu i veckan. Längtar riktigt efter att klä den det blir så otroligt mysigt när man får in granen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Träna träna träna!

Anonym sa...

Uscha vad surt med foglossning!
Peter berättade precis. Du ska se att du blir bättre!

Men jag håller med dig....vill ha jul nu och klä granen, koka skinka och göra julgodis med ongarna!

Kram