torsdag, april 07, 2011

4 veckor

Hjälp vad fort det går, tänka att vår lille Charlie har varit hos oss nu i 4 veckor. Detta fantastiska kaotiska liv vi lever i nu som tvåbarnsföräldrar är något omtumlande men helt klart på ett positivt sätt. Sömn brist i stora mängder och längtan efter att få sova mer är stor, samtidigt så förgylls dagen med två underverk som gör att tröttheten inte är så farlig. Clara är överlycklig, hon sitter mer än gärna bredvid honom och "läser" saga eller visar upp sina leksaker. Hon över öser honom med pussar, kramar och klappar och för oss som föräldrar värmer det i hjärtat att få se hur det knyts samman. Idag har vi varit på BVC eller som Clara säger ABC för mätning och vägning av Charlie, han är nu 53cm lång och väger hela 4kg. Han följer sin kurva precis som han ska, och det känns så otroligt bra.
Det omtumlande livet jag lever i nu gör att jag har lite svårt att sitta vid datorn, lillgrabben vill gärna ligga i sin mammas famn och det gör det svårt för mig att kommentera hos er mina fina vänner där ute. Jag tittar fortfarande in hos er och jag försöker skriva då och då, hoppas att ni förstår. Pussar och kramar till er alla!

9 kommentarer:

mormor Annika sa...

Åhhhh vilken fin bild på lillgrabben :)

Rantamor sa...

Vilken söt kille och man kan ju verkligen se på bilderna att dömma vem som är pappan.
Upp i dagen...

Klart du inte har tid att blogga, du ska ju ta hand om dina sötisar ju...

Kram.

Anna sa...

sotisnosen!!!!!

Farmor sa...

Han ser onekligen ut som om han mår jättebra!!
Otroligt söt liten gosse, och jag kan riktigt se storasyster förgylla sin lillebrors tillvaro
Kram på er alla

Alexandra sa...

Hej,

Första gången jag är inne på din blogg! Grattis får jag lov att säga, det får mig att längta till en bebis till!! Trotts att min bara är fyra månader!!

Mvh
Alexandra

Jannie sa...

Jag VET att jag säger det varje gång,men han är ju så ljuvligt söt!
Helt underbar!
Tro tusan att du har fullt upp nu!Stora familjen ju.O klart prinsen vill va hos sin mamma.Han vill ju ha det finaste!

Tack snälla för dina ord.Det är ju det som är "problemet" här med.JAG har väldigt svårt för att flytta in honom till hans egna rum...Mes-morsan liksom!Men han karln här i huset tycker att vi måste pröva iaf.O egentligen tycker väl jag oxå det.Trots mitt blödiga hjärta...ha ha
Superkul att du gillade rummet!
Förlåt för min mundiarré...
Ha en underbar fredag fina familjen.
Massa kramar

Lizette sa...

vilken underbar bild på lillkillen ;)

kramar

Emma sa...

Heej vänner där!

Åh vilka underbara bilder på dina sötisar : - )
Blir så glad då jag läser att lillen växer som han ska : - )
Ungefär samma mått & viktsom vår lille skatt här hemma, galet så fort om växer. Hihi!!

Sv: Livet rullar på i full fart & inte alltid man hinner med ; - ) Men visst har vi landat men jag har ju varit bortskämd med att ha Jens hemma länge & antar att rutinerna osv börjar om när Jens börjar jobba igen. Man hinner ju inte riktigt de man vill alltid ; - ) Men de gäller nog att tänka om!
Mina fogar är inte okey än. Tar nog ett tag att få dom bra igen innan dom läkt. Senast imorse fick jag ta panodil för svanskotan!
Hur har du de med dom? & hur tycker du de är att vara tvåbarnsmor? : - )


MASSOR MED KRAMAR

Li sa...

ABC är verkligen ett så mycket bättre och logiskt namn ;O)
fyra veckor! är det sant? Grattis i efterskott, och det känns verkligen "som igår jag hittade din blogg och du var gravid" =O)
KLART vi, eller iaf jag förstår att du inte hinner med att kommentera, tycker bara det är roligt att du fortsätter hinna/ta dig tid att blogga =O)