onsdag, juli 06, 2011

Vilken härlig dag!

Dagen började med sovmorgon eftersom att det blev lite sent för mig och Charlie igår ;) Nä så illa var det inte vi somnade ju i alla fall före klockan slog två, och för mig är det helt okej. Men en liten sovmorgon blev det i alla fall. Vaknade på ett mycket härligt sätt, nämligen av att det satt en liten Clara bredvid mig i sängen och läste en bok. Hon läste väldigt tyst och var väldigt nöjd, hon märker inte ens att jag tittar på henne. Helt plötsligt ropar pappa på henne och undrar varför hon inte kommer ner igen, hon skulle ju bara hämta en bok. Då ser hon att jag tittar på henne och det leendet jag fick där och då var helt underbart, helt klart värt en kortare sovmorgon.
Förmiddagen spenderade vi hos faster Mallan, hon bjöd på otroligt gott fika. En härligt somrig maräng tårta, och just maräng tårtor faller mig i smak väldigt mycket. blir nog till att göra en sådan nån gång under semestern. Nu är det ju bara två dagar kvar till semestern börjar för Peter och jag riktigt längtar.
I eftermiddag har vi haft besök av Anna som är hemma från Australien en sväng. Är så otroligt roligt när hon kommer hem, önskar bara att jag kunde åka till henne och hälsa på lika ofta. Det hade varit nått att få besöka Sidney vart och vart annat år. Nån gång ska jag nog lyckas komma dit. Men just nu med två små barn. Vi har i alla fall pratat en massa och barnen har slukat upp så mycket de kan av vår Anna. Så fort Clara har gjort något så ska Anna titta på det, ska hon göra något så ska Anna vara med. Goa lilla gumman :) Charlie har smilat upp sig som aldrig förr, han busade ordentligt med henne innan han somnade. Älskar verkligen han kluckande lilla skratt. Lite grill blev det ikväll, tror inte någon har missat att vi gillar det :) och efter det blev det söta och goda jordgubbar med glass.
En guld stjärna till stora tjejen som bara har använt en blöja på hela dagen, det var när hon sov. Hade bara jag varit snabbare så hade hon klarat hela dagen. Du är riktigt duktig lilla gumman :)

4 kommentarer:

Mormor Annika sa...

Söta goa ungar :)
Anna ser ut att må bra av att komma hem , hoppas hon hinner träffa mig också !

Elena sa...

Åh vilken mys dag ni har haft:) Antar att ni gör kissdansen varje gång hon har kissat på toa...:) Mysigt att ha hemma Anna igen, hälsa henne så gott!!!!! Pussar

Rantamor sa...

Gillar fotot för att foten är med...bevisar vilken vighet dom små har...
Undebart foto...ett riktigt sommarfoto...

Tjingeling...

Li sa...

här är din kommentarstalker ;)
Vilken härlig dag!!!
Vad duktig hon var med både läsandet och blöjan! =)
Och vänner, man blir lite varm i hjärtat att läsa om din vän-kanske för att man tänker på sina egna då, känslan =)
Grillat låter orättvist gottt, det har varit lite för lite av det här tycker jag =)