söndag, november 01, 2009

Då ska vi se .....

Det har ju varit lugnt med bloggandet ett tag, ibland blir det bara så, brist på inspiration, lust saknas ibland och likaså tid, men nu ska vi se om vi inte kan göra ett försök att dela med oss av vårt liv igen.

Här händer ju trots allt en hel del. Peter har fått ett nytt jobb som han börjar på imorgon, säljare på ett ställe som heter badhuset. Nä det är inte så att Peter ska sitta i stans simhalls kassa utan han ska sälja kompletta badrum med mera. Han ser fram emot detta otroligt mycket, han säger själv att det är första jobbet han varit riktigt taggad inför.

Med mig händer det väl inte sådär jättemycket, jag har vaccinerat mig mot den roliga svininfluensan. Lyckades komma undan med lite ont i armen, skönt att jag inte fick någon feber. Jag har nästan lyckats gå ner alla min 24 kg jag la på mig när Clara låg i magen, har nu bara 2kg kvar, därefter har jag ju några kilo till innan jag är nöjd. Men så är det väll alltid med vikten, blir man någonsin nöjd med den? ;)

Och Clara, ja där händer det grejer ska ni veta. Varje dag händer det nått tycker jag, ibland känns det som att hon har växt fem cm bara på en natt. När man går och bär på henne är hon inte längre lätt som en fjäder, den här mamman kommer nog få lite armmuskler, något som varit en bristvara hela livet.
Hon äter gröt i stora lass, visst vissa dagar mer än andra men hon äter bra. Hon har en hoppgunga som hon är stört förtjust i, perfekt när mamma eller pappa behöver göra lite mat åt henne eller varandra.

Idag fick vi oväntat besök, så här fick slängas på lite "gevalia". Claras kusin Ella kom och spökade lite för oss. Vi passar på att gratta det lilla kraftpaketet för imorgon är hon 6 månader, stora tjejen. Ellas pappa (min bror) och mamma var ju givetvis också med.

Ja det var lite om vad som händer här, nu blir det lite bilder på vår lilla Clara som förövrigt bloggen mest kommer att handla om, så det blir nog Claras enkla vardagsliv med mamma och pappa och vovvarna.



9 kommentarer:

mormor Annika sa...

Tänk att få ha såna goa barnbarn som jag , vilken lycka !!!!

Tina sa...

Vilka sötnosar!!
Lycka till med nya jobbet, Peter!

Kram från mig!

Anna sa...

Vilka goa bilder!!! Alskar den med groten runt hela munnen!
Ha det nu bra och skot om er! Lycka till pa jobbet Peter! jag vet att du kommer gora det galant och salja massvis utav badrum!

Manga kramar
Anna

Ps. Chockladen ar redan uppaten :o)

Malena sa...

Lycka till på nya jobbet och grattis igen!
Hon är verkligen söt den där lilla baljan :-)

therese sa...

så söta mina syskon barn är. tänk va de ska ha roligt tillsammans kusinerna.

therese sa...

så söta mina syskon barn är. tänk va de ska ha roligt tillsammans kusinerna.

Farmor och farafar sa...

Goa lilla unge!!!!
Jättefina kusiner, Ella är jättelik Kjell nu tycker jag.
Spännande dag idag Peter, hoppas att det känns jättebra, vi tänker på dig och hoppas att du ska stortrivas på ditt nya jobb.
Kram på er alla

Lizette sa...

vilken liten plutta hon är den lilla godingen....Å kusin lika är det oxå, härligt...Rulltårtan var jättegod =) men nästa gång jag gör den så kommer jag nog att göra dubbelfyllning...

Anna Söderberg sa...

Vad kul med lite blogguppdatering!!
Och vad söt och stora lilla kotten blivit :)!!
Shit, 24 kg, gick du upp så mycket!
Starkt att du gått ner det nu!

Massa kramar